نبیل: رهبران حکومت با قومی سازی انتخابات کشور را به بحران می برند

توسطروایت زنده

شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رییس تیم امنیت و عدالت می گوید، نخواهند گذاشت که رهبران حکومت با سمتی و قومی سازی انتخابات، کشور را به بحران ببرند؛ چون این ها جزئی از بحران اند.

نبیل امروز چهارشنبه(27سنبله) در همایش حمایت شورای سراسری هزاره های سنت از تیم امنیت و عدالت گفت: “این دو بزرگوار(رییس جمهور و رییس اجراییه) تلاش دارند که انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۹ را به یک چالش و بحران برای مردم افغانستان تبدیل کنند و با به بحران‌کشاندن انتخابات ریاست‌جمهوری می خواهند حاکمیت پنج ساله‌ آینده را تحمیل کنند”.

او افزود، انتخابات 2014 که در نتیجه آن حکومت وحدت ملی تشکیل شد، مایه عبرت برای مردم افغانستان باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به گفته های کمیشنران کمیسیون انتخابات تاکید کرد، رهبران حکومت وحدت ملی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز هستند، برای حفظ قدرت‌شان در تلاش قومی، سمتی و زبانی‌سازی انتخابات هستند تا به این ترتیب بتوانند برای پنج سال دیگر در قدرت بمانند.

nabil

به گفته او، محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله با “عوام‌فریبی” هم‌چنان تلاش دارند که به ناکامی‌شان پوشش سمتی و قومی ببخشند.

به گفته نبیل، کمپاین های رهبران حکومت با پول‌های بیرونی، فساد و اختلاس برگزار می‌شود و حدود 70 درصد همایش‌های انتخاباتی این رهبران توسط کسانی به پیش برده می‌شود که پرونده جرمی دارند.

در همین حال احمد ولی مسعود، یکی دیگر از نامزدان ریاست جمهوری نیز رهبران حکومت را به تقلب و مهندسی انتخابات متهم کرده، گفته است که رهبران حکومت پس از  انتخابات کشور را به بحران می برند.

قرار است تا 9 روز آینده به تاریخ 6 میزان انتخابات ریاست جمهوری در سراسر افغانستان برگزار شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *