ریاست جمهوری: روند صلح ناقص بود/ اگر عملی می‌شد، پیامدهای ناگواری برای ملت افغانستان داشت

توسطروایت زنده

شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سخنگوی رییس‌جمهور غنی می‌گوید که روند صلح امریکا با طالبان نواقص جدی داشت و اگر عملی می‌شد، پیامدهای ناگواری برای ملت افغانستان داشت؛ از این‌رو باید بسیار به دقت پیش برویم و تحلیل دقیق از این روند داشته باشیم.

صدیق صدیقی امروز یک‌شنبه(17سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت: “تلاش‌ها باید برای صلحی ادامه یابد که در آن ابهامی وجود نداشته باشد، افغانستان صلح با عزت می‌خواهد؛ صلحی که به نفع مردم باشد و پایان خشونت‌ها را در پی داشته باشد”.

او افزود، افغانستان هیچ تعهدی برای صلح از سوی طالبان ندیده، در حالی‌که رهبران این گروه در قطر در حال گفت‌وگو برای صلح بودند، جنگ‌شان هم‌چنان ادامه داشت.

سخنگوی رییس‌جمهور خاطرنشان ساخت: “موقف ما واضح است؛ طالبان جنگ را بس کنند و وارد مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان شوند.”

sediqi 1

به گفته او، ماه عسل طالبان در قطر باید ختم شود؛ چون این گروه در چند سالی که در این کشور دفتر سیاسی دارد، هیچ تعهدی نسبت به افغانستان و کشورهای دیگر نداشته‌است.

صدیقی تاکید کرد، ادامه هر گفتگویی که منتج به پایان خشونت‌های طالبان در افغانستان نشود، بی‌معنی خواهد بود و حالا به نظر نمی‌رسد که گفتگوهای صلح با طالبان ادامه خواهد یافت.

سخنگوی رییس‌جمهور ادامه داد که گروه طالبان برای دست یابی به راه‌حل سیاسی برای جنگ افغانستان ناکام ماند و خشونت‌های‌شان را افزایش داده‌اند.

او اضافه کرد که به باور دولت افغانستان، مردم روی آوردن صلح اجماع دارند؛ صلحی که در آن ابهام وجود نداشته باشد. مردم تسلیم خشونت نمی‌شوند و حکومت افغانستان برای صلح ثابت قدم بوده است.

این اظهارات سخنگوی رییس‌جمهور در حالی مطرح می‌شود که صبح امروز دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در توییتر‌اش در واکنش به حملات اخیر طالبان بر کابل که منجر به کشته شدن یک سرباز امریکایی نیز شد، از توقف گفتگوهای صلح با این گروه خبر داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *