کرزی: گفتگوهای امریکا و طالبان به صورت واضح و شفاف از سر گرفته شود

توسطروایت زنده

شهریور ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان می‌گوید که امیدوار است گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان به صورت واضح و شفاف از سر گرفته شود تا منجر به صلح و ثبات دایمی در کشور شود.

کرزی امروز یک‌شنبه(17سنبله) در واکنش به متوقف شدن گفتگوهای صلح توسط دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، گفته است که صلح آرزوی هر شهروند افغانستان است و برای مردم کشور از اولویت برخوردار است.

او افزوده است: “زمانی که گفتگوهای صلح میان امریکا و گروه طالبان آغاز شد، این اقدام امریکا با استقبال گرم مردم افغانستان همراه شد و حالا که این پروسه از سوی امریکا متوقف شده، به این معنی نیست که تلاش‌های افغان‌ها نیز متوقف شود؛ بلکه برعکس باید این تلاش‌ها افزایش یابد.”

karzai

کرزی همچنان از طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواسته دست از جنگ بردارند و با تمام صداقت و هوشیاری به مذاکرات بین‌الافغانی برای صلح سراسری در کشور سرعت بخشند.

او نیز از کشورهای بزرگ منطقه خواست به همکاری‌های‌شان با مردم کشور برای رسیدن به صلح در افغانستان ادامه داده و این همکاری‌ها را افزایش دهند.

این در حالی است که رییس‌جمهور امریکا بامداد امروز در یک رشته توییت‌ها از متوقف کردن روند صلح با طالبان در افغانستان خبر داد که این امر با خوش‌بینی حکومت افغانستان نیز همراه شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *