کشتار غیرنظامیان در عملیات نیروهای امنیت ملی؛ رییس‌جمهور استعفای معصوم استانکزی را منظور کرد

توسطروایت زنده

شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس‌جمهور به دنبال کشته شدن 4 برادر در یک عملیات قطعه 02 امنیت ملی در مرکز ولایت ننگرهار و استعفای معصوم استانکزی، رییس امنیت ملی، برکناری او را منظور کرد.

محمد اشرف غنی بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه(14 سنبله) در یک نشست فوق‌العاده امنیتی به دنبال عملیات نیروهای امنیت ملی در مرکز ولایت ننگرهار، استعفای رییس عمومی امنیت ملی را منظور کرد.

رییس‌جمهور در این نشست فوق‌العاده امنیتی، عملیات نیروهای امنیت ملی در جلال‌آباد را یک تراژدی خواند و گفت که این جوانان به گونه بی‌رحمانه در یک عملیات ضد داعش کشته شده‌اند.

Stanikzai

وی به عنوان فرمانده اعلی نیروهای مسلح وعده داد که این رویداد را تا آخر به گونه جدی پی‌گیری خواهد کرد.

محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد که این اولین مورد این‌گونه عملیات‌ها نبوده، بلکه چندی پیش نیز در یک عملیات نیروهای امنیت ملی در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا نیز غیرنظامیان جان باختند.

وی اقدامات صورت گرفته به دنبال کشتار غیرنظامیان در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا را ناکافی دانست و خاطرنشان کرد که استعفای معصوم استانکزی، رییس پیشین امنیت ملی کشور را منظور کرده است.

رییس‌جمهور دادستان کل کشور خواست که بر اساس قوانین کشور، عاملین رویداد جلال‌آباد را شناسایی نموده و به پنجه قانون بسپارد.

این در حالی است که در حمله نیروهای قطعه 02 امنیت ملی در مربوطات شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار، چهار عضو یک خانواده کشته شده‌اند.

arg 2

رییس اجرایی حکومت نیز در واکنش به عملیات قطعه 02 امنیت ملی در ننگرهار و کشته شدن 4 برادر، می گوید که مردم افغانستان در 18 سال گذشته از نیروهای امنیتی و دفاعی خویش حمایت کرده‌ و چنین وقایعی، به اعتبار این نیروها صدمه می‌زند و فاصله میان دولت و مردم را افزایش می‌بخشد.

در همین حال کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفته است که درباره تلفات غیرنظامی شب گذشته در ننگرهار به‌شدت نگران است و در این مورد تحقیق خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *