وحید عمر: حکومت از تبعات توافق امریکا و طالبان برای آینده افغانستان مطمین نیست!

توسطروایت زنده

شهریور ۱۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وحید عمر، رییس عمومی اداره ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست جمهوری می‌گوید: “ما تاهنوز از تبعاتی که موافقتنامه امریکا و طالبان می‌تواند برای افغانستان فردا داشته باشد، مطمین نیستیم”.

عمر که امروز پنج‌شنبه(14سنبله) در مراسم یاد بود جان باختن سید سرور حسینی، سخنگوی پیشین فرماندهی پولیس قندز در کابل سخن می‌گفت، از انتخابات و صلح به عنوان دو بحث عمده یاد کرد و گفت: “در بحث صلح نماینده خاص وزارت خارجه ایالات متحده امریکا برای افغانستان، متن موافقتنامه میان امریکا وطالبان را با رییس‌جمهور و سایر اعضای رهبری حکومت شریک ساخت”.

او افزود، بحث بیشتر روی این موافقتنامه لازم است و مردم افغانستان باید در این مورد بیشتر معلومات داشته باشند.

photo_2019-09-05_15-40-37

عمر همچنان تاکید کرد: “نگرانی‌ها در مورد تبعات موافقتنامه نه تنها در داخل حکومت، بلکه در بین مردم افغانستان وجود دارد، و ما به نمایندگی از مردم افغانستان این نگرانی‌ها را با نماینده‌های ایالات متحده امریکا شریک ساخته‌ایم.”

رییس عمومی اداره ارتباطات عامه واستراتژیک ریاست جمهوری در مورد انتخابات نیز خاطرنشان ساخت که پالیسی دولت در این زمینه واضح است و انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان حتمی و شدنی است و بر اساس حکم رییس‌جمهور، هیچ مقام حکومتی یا دولتی نمی‌تواند در انتخابات مداخله کند.

به گفته عمر، خطراتی که افغانستان در پیش رو دارد؛ خطرات واقعی است و این خطرات ناشی از یک معامله عجولانه خواهد بد که اگر در آن مردم افغانستان، حکومت، پارلمان، قوه قضاییه، جامعه مدنی و جامعه رسانه‌ای افغانستان دخیل نباشند، افغانستان در آن احساس مالکیت پیدا نمی‌کند و به گفته او، در جایی که احساس مالکیت نباشد، مسوولیت نیست و نبود مسوولیت، آینده چندان مطمینی را نمی‌تواند به وجود بیاورد.

عمر پیش از این در توییتی جنجالی گفته بود که نماینده خلاص امریکا برای صلح افغانستان کاپی پیش‌نویس توافق‌نامه با طالبان را به رییس‌جمهور نشان داده، اما آن‌را به رییس‌جمهور تحویل نداده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *