جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

واکنش‌ها به انفجار کابل؛ مردم افغانستان این حملات ظالمانه و بزدلانه را فراموش نخواهند کرد!

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

رییس اجرایی حکومت در واکنش به انفجار شب گذشته موتر بمب در ناحیه نهم شهر کابل می‌گوید که مردم افغانستان این حملات ظالمانه و بزدلانه را فراموش نخواهند کرد.

عبدالله عبدالله امروز سه‌شنبه(12سنبله) در یک بیانیه گفته است که این گونه حملات مغایر تمام ارزش‌های انسانی و اسلامی است و جنایت ضد بشری و جنگی محسوب می‌شود. به گفته او، هدف قراردادن عمدی غیرنظامیان، غیرقابل توجیه و نابخشودنی است.

غمشریکی سفیر امریکا در کابل

جان بس، سفیر امریکا نیز در توییتی ضمن محکومیت این حمله، با خانواده‌های قربانیان این رویداد غم‌شریکی کرده و از اقدام نظامیان افغانستان برای دفع این حمله قدردانی کرده است.

https://twitter.com/USAmbKabul/status/1168804435067375616?s=20

واکنش وزارت خارجه پاکستان

وزارت خارجه پاکستان نیز در بیانیه‌ای خاطرنشان کرده که هیچ راه‌حل نظامی برای جنگ کنونی در افغانستان وجود ندارد.

در بیانیه وزارت خاجه پاکستان ضمن محکوم شدن حمله کابل آمده است: “اسلام‌آباد از تلاش‌های افغان‌ها برای برقراری صلح در این کشور پشتیبانی‌ می‌کند”.

واکنش شورای امنیت ملی

در عین حال دفتر شورای امنیت ملی گفته است، طالبان به بهانه نیروهای خارجی مردم را هدف قرار می‌دهد که این دشمنی آنان با مردم را نشان می‌دهد.

شورای امنیت ملی اضافه کرده است: “گروه طالبان در مورد روابط خود با کشورهای دیگر ابراز نظر نمی‌کند، آنان اگر واقعا بر خلاف خارجی‌ها باشند، باید در خصوص روابط‌شان با کشورهایی که از این گروه به عنوان ابزار استفاده می‌کنند و کشور ما را ویران می‌سازند معلومات دهند.”

شورای امنیت ملی طالبان را مزدور استخبارات بیرونی خوانده، تاکید کرده است که صفوف، تمویل و نگهداری این گروه نیز توسط خارجی‌ها صورت می‌گیرد.

این در حالی است که حمله انتحاری شب گذشته در ناحیه نهم شهر کابل بر کمپ گرین ولیج، 16 کشته و 119 زخمی برجای گذاشته است.

دومین حمله در یک سال گذشته

این دومین حمله انتحاری بر کمپ گرین ولیج در حوزه نهم شهر کابل در یک سال گذشته است. این کمپ در شب 24 جدی سال گذشته(1397) نیز هدف حمله یک موتر بمب قرار گرفت. در آن حمله نیز 4 تن کشته و 113 تن دیگر زخمی شدند. کشته‌شد‌گان این حمله شامل یک غیرنظامی و سه نیروی امنیتی بود، اما بیشتر زخمیان آن غیرنظامیان بودند. در میان زخمیان این حمله، ۲۴ کودک و ۱۴ زن شامل بودند.

 این دومین حمله انتحاری بر کمپ گرین ولیج در حوزه نهم شهر کابل در یک سال گذشته است

این دومین حمله انتحاری بر کمپ گرین ولیج در حوزه نهم شهر کابل در یک سال گذشته است

طالبان مسئولیت حمله سال گذشته را نیز به عهده گرفته بودند.

بر اساس گزارش‌ها، این کمپ حدود شش سال پیش نیز از سوی گروه طالبان هدف حمله انتحاری قرار گرفته بود؛ به این ترتیب، این کمپ برای سومین‌بار مورد حمله انتحاری گروه طالبان قرار گرفته است.

اعتراضهای مردمی در ناحیه نهم شهر کابل

اما نکته جالب، عدم انتقال این کمپ که بیشتر محل حضور نیروهای خارجی است، به خارج از این ساحه مسکونی و غیرنظامی در ناحیه نهم شهر کابل است. این حمله همانند حمله سال گذشته، با خسارت‌های گسترده مالی و جانی برای غیرنظامیانی همراه بوده که در این ناحیه زندگی می‌کنند.

شدت مواد انفجاری جاسازی شده در تراکتور بمب‌گذاری شده به حدی بوده که خانه‌ها و دکان‌های اطراف و حتی تانک تیلی که در این منطقه قرار دارد، به شدت آسیب دیده است. این تانک تیل کاملا در آتش سوخته و منفجر شده است.

در واکنش به این مسأله، پس از انفجار شب گذشته(دوشنبه، 11 سنبله) موتر بمب بر کمپ گرین ولیج در این ناحیه، شماری از باشندگان این محل امروز سه‌شنبه(12 سنبله) دست به اعتراض زدند.

فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل با تایید این اعتراض به خبرنامه گفت: “شماری از باشندگان محل پس از انفجار موتر بمب بالای کمپ گرین ولیج در ناحیه نهم شهر کابل دست به اعتراض زده‌اند”.

گفته می‌شود معترضان خواهان انتقال کمپ گرین ولیج از این ساحه مسکونی شده و تلاش دارند داخل این کمپ شوند، که با مقاومت نیروهای پولیس روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، این اعتراضات به خشونت نیز کشیده شد و معترضان با چوب و سنگ بر نیروهای پولیس حمله‌ور شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان