وزارت مالیه: ادعای رییس اجرایی حکومت در مورد حذف پروژه‌های مناطق مرکزی بی‌اساس است

توسطروایت زنده

شهریور ۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سرپرست وزارت مالیه می‌گوید که ادعای رییس اجرایی حکومت در مورد حذف احتمالی پروژه‌ها در مناطق مرکزی از سوی این مقام بی‌بنیاد و دور از واقعیت است.

وزارت مالیه امروز شنبه(9سنبله) در یک خبرنامه گفته است که هیچ پروژه‌ای از سند بودجه ملی از سوی محمدهمایون قیومی، سرپرست این وزارت حذف نگردیده و نه رهبری وزارت مالیه تصمیم چنین کاری داشته است.

این وزارت افزوده است، از لحاظ روندهای کاری، ممکن نیست که سرپرست وزارت مالیه به تنهایی پروژه‌ها را ایزاد یا حذف نماید و از سویی هم هیچ یک از بانک‌ها خواستار حذف پروژه‌های مناطق مرکزی نشده‌ است.

وزارت مالیه تاکید کرده که در بررسی وسط سال، وجوه برخی پروژه‌ها با درنظرداشت ظرفیت مصارف ادارات الی ختم سال مالی 1398، تنقیص گردیده است.

photo_2019-08-31_15-07-46

به گفته این وزرارت، یکی از اهداف عمده بررسی وسط سال، تنقیص وجوه از پروژه و فعالیت‌های دارای اجراات ضعیف و اختصاص آن به پروژه‌ها و فعالیت‌های دارای اجراات بهتر و اولویت بیشتر می‌باشد که این اقدام به منظور جلوگیری از راکد ماندن وجوه و از جانب دیگر به منظور استفاده اعظمی از وجوه اتخاذ می‌گردد.

وزارت مالیه خاطرنشان کرده که پروژه‌ها بعد از ارزیابی‌های اقتصادی از جانب ریاست سرمایه‌گذاری عامه معینیت پالیسی وزارت مالیه، منظوری آن توسط کمیته ارزیابی پروژه‌ها و بالاخره منظوری کمیته استماعیه بودجه، شامل سند بودجه ملی می‌گردد و وزارت مالیه در این روند به تنهایی تصمیم نگرفته، بلکه وزارت اقتصاد، نماینده رئیس‌جمهور و وزارت خارجه نیز در پروسه تصمیم‌گیری شامل می‌باشند.

وزارت مالیه در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده که روز گذشته عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت در کمپاین انتخاباتی‌اش گفته که سرپرست وزارت مالیه به طور ناگهانی می‌خواست تمام پروژه‌های مناطق مرکزی را حذف نماید، ولی از این کار جلوگیری شده است.

عبدالله دلیل حذف پروژه‌ها توسط سرپرست وزارت مالیه را خواست یکی از بانک‌های تمویل‌کننده افغانستان عنوان کرده است.

وزارت مالیه همچنان از کاندیدان ریاست جمهوری خواسته است که روندهای کاری حکومت را با روند کمپاین ربط نداده و افکار عمومی مردم را از این منظر مشوش نسازند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *