جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله: ثبات و زندگی در صلح، وابسته به تحقق اهداف توسعه پایدار است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس اجرایی حکومت می‌گوید، سلامت جامعه، ثبات و زندگی باعزت و در صلح، وابسته به تحقق اهداف توسعه پایدار است.

عبدالله عبدالله امروز پنج‌شنبه(7سنبله) در کنفرانس “نقش دانشگاه‌ها در تطبیق اهداف انکشاف پایدار” در کابل گفت: شمولیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی در بحث اهداف توسعه پایدار، با اهمیت است و نیاز است بخشی از کار را موسسات علمی برعهده داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که نقش دانشگاه‌ها در تطبیق اهداف انکشاف پایدار بتواند به حیث یک رهنمود عمل کند و کارها را در زمینه تطبیق این اهداف آسان سازد.

رییس اجرایی حکومت تاکید کرد: “در شروع حکومت، هدف ما باز کردن درب مکاتب بود و هنوز هم دسترسی به تعلیم و تربیه در اولویت کار ما قرار دارد، اما امروز استفاده از تکنالوژی یک نیاز است”.

photo_2019-08-29_16-36-38

او با اشاره به فرصت‌های از دست رفته در اثر جنگ خاطرنشان کرد، اکنون که بحث صلح جریان دارد و مساله انتخابات نیز مطرح است، بحث توسعه پایدار در هر دو بخش مهم و اساسی است و مسوولیت ما در برابر شهروندان تغییر نمی‌کند.

عبدالله خاطرنشان کرد که اگر در حکومت آینده توسعه پایدار در اولویت کار حکومت قرار نداشته باشد، زیان‌بار خواهد بود.

در همین حال مصطفی مستور، وزیر اقتصاد با اشاره به آن‌که افغانستان 16 هدف انکشاف پایدار را تعقیب می‌کند، خاطرنشان کرد، ایجاد کمیته اجرایی اهداف انکشاف پایدار و راه‌اندازی برنامه‌های آگاهی‌دهی در مرکز و ولایت‌ها از فعالیت‌های عمده این وزارت در این زمینه است.

مستور تاکید کرد، برای تحقق اهداف انکشاف پایدار، فراخوان همکاری به تمام نهادهای ملی مخصوصا دانشگاه‌ها صورت گرفته و رسیدن به اهداف انکشاف پایدار تنها با تلاش دولت میسر نیست، بلکه نیاز است نهادهای مدنی، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها نیز در این راستا همکار باشند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان