رحیمی: مدافعان حقوق بشر طرحی امنیتی‌ خود را با وزارت داخله شریک کنند

توسطروایت زنده

شهریور ۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سخنگوی وزارت داخله در واکنش به گزارش سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید، همان‌گونه که ما راه‌کارهای امنیتی اماکن مقدس، خبرنگاران و تأمین امنیت هوتل‌ها را روی دست گرفته‌ایم، اگر مدافعان حقوق بشر طرحی دارند، می‌توانند با ما شریک سازند.

photo_2019-08-28_16-27-41

نصرت رحیمی امروز چهارشنبه(6سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت: “وزارت امورداخله اقداماتی در حفاظت از مدافعان حقوق بشر، چه به شکل انفرادی و چه به شکل دسته‌جمعی، داشته است.”

او افزود، نهادهای ملی و بین‌المللی، تاجران و افرادی که با تهدید مواجه اند، می‌توانند به فرماندهی‌های پولیس در مرکز و ولایات شکایت کنند و در صورتی که رسیدگی نشود، می‌توانند با وزارت داخله در تماس شوند.

رحیمی خاطرنشان ساخت، در یک سال گذشته 30 پرونده خشونت علیه مدافعان حقوق بشر، تاجران و نهادهای بین‌المللی از سوی این وزارت به دادستانی کل تحویل داده شده است.

سخنگوی وزارت داخله در مورد تامین امنیت انتخابات نیز خاطرنشان ساخت، بر اساس پلان جامعی که برای امنیت روند انتخابات تهیه شده، 72 هزار نیروی امنیتی، دفاعی و کشف و استخبارات برای تأمین امنیت انتخابات توظیف شده‌اند و نیز 20 هزار نیروی امنیتی در ریزرف هستند.

او تاکید کرد، هسته قوت داعش در افغانستان از بین رفته و داعش در سطحی قرار ندارد که تهدید جدی برای دولت و ملت افغانستان به شمار برود.

به گفته رحیمی، در صورت هرگونه توافق صلح با طالبان، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان آماده مقابله و سرکوب داعش هستند.

این اظهارات رحیمی در حالی مطرح شده که سازمان عفو بین‌الملل در گزارش تازه خود که امروز منتشر شده، گفته است که فعالان و مدافعان حقوق بشر در افغانستان با ترس، سوء‌استفاده و خشونت روبرو هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *