مذاکره طالبان با امریکا در مورد برقراری آتش‌بس مرحله‌ای در افغانستان

توسطروایت زنده

شهریور ۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

برخی منابع آگاه از جریان مذاکرات امریکا و طالبان گفته‌اند که دو طرف در مورد آتش‌بس مرحله به مرحله به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند.

این منابع آگاه به طلوع نیوز گفته‌اند که در نهمین دور گفتگوها، دو طرف درباره ایجاد مکان‌های امن همزمان با خروج نیروهای امریکایی به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند.

این منابع تاکید می‌ورزند، بر بنیاد این راهکار، هرگاه نیروهای امریکایی از یکی از ولایت‌ها به گونه کامل بیرون شوند، در آن ولایت آتش‌بس تأمین خواهد شد و پس از خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان، آتش‌بس افغانستان‌شمول خواهد شد.

qatar

این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در حاشیه نشست گروه هفت در فرانسه گفته است که تا اکنون هیچ جدول زمان‌بندی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان وجود ندارد.

وی تأکید کرده که شتابی برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان وجود ندارد؛ “جدول زمانی وجود ندارد. هرآن‌چه است، عجله نداریم، صادقانه بگویم، ما آن‌جا بیشتر به عنوان پولیس محافظتی عمل کردیم، ما همراه با طالبان، حکومت و مردم مشغول کار هستیم”.

پیش از این، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته بود که کوشش می‌کنند امروز سه‌شنبه(5 سنبله) آخرین روز مذاکرات با امریکا باشد و به توافق نهایی دست یابند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *