جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزارت معارف: 10 میلیون بی‌سواد در سراسر افغانستان وجود دارد

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

سرپرست وزارت معارف می‌گوید که حدود 10 میلیون بی‌سواد در سراسر افغانستان وجود دارد و برای ریشه‌کن‌سازی این معضل بزرگ، به بسیج عمومی با همکاری جامعه مدنی، فعالان رضاکار، نهادها و موسسات همکار و عموم مردم در کنار این وزارت نیاز است.

میرویس بلخی امروز دوشنبه(4سنبله) در نشستی به مناسبت روز سواد به میزبانی موسسه زنان کانادا برای زنان افغانستان گفت: “یکی از برنامه‌های ما در دهه معارف، از بین بردن راه‌های بازگشت به بی‌سوادی است”.

peace

او افزود که وزارت معارف برای محو بی‌سوادی نه تنها بر روی خواندن و نوشتن، بلکه برای تقویت قابلیت تغییر مثبت کار می‌کند.

در همین حال هما نورستانی، رییس بسیج ملی سوادآموزی وزارت معارف در این نشست گفت: در حال حاضر 7 هزار کلاس سوادآموزی برای 190 هزار شاگرد و نیز 69 مکتب سواد حیاتی در سراسر کشور فعال است.

از سویی هم لطیفه مجیدی، رئیس موسسه زنان کانادا برای زنان افغانستان(CW4WAfghan)، راه‌اندازی کتابخانه درخت دانش، ایجاد 41 کلاس سوادآموزی برای 1 هزار و 400  شاگرد در ولایات کابل، تخار و بدخشان و توزیع کتاب و بسته‌های لابراتوار را از فعالیت‌های عمده این موسسه در راستای محو بی‌سوادی در افغانستان در همکاری با وزارت معارف خواند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان