شورای نامزدان ریاست جمهوری: اشرف غنی رفتار خود را اصلاح کند!

توسطروایت زنده

شهریور ۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری می گوید، در صورتی که اشرف غنی رفتار خود را در مسیرِ مصالح علیای کشور تصحیح نکند، با استفاده از گزینه های ملی و منطقی معطوف به ثبات افغانستان، مساعی خود را در جهت تقویت برنامه های صلح معطوف می کند.

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز یکشنبه(3سنبله) با تصویب میثاق همبستگی این شورا که برنبیاد آن یک صدا گام بر می دارند و افزون بر بحث های مربوط به انتخابات، روند مصالحه را نیز اولویت مهم ملی به شمار می آورند، ادعای دادنِ پول به کاندیداها، گزینش اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و ارائه خدماتِ امنیتی برای نامزدان از سوی غنی را بازی با افکار عمومی داسته است.

SHORAI NAMZADAN

این شورا افزوده است که “آقای غنی بار مسوولیت گزینش اعضای کمسیون مستقل انتخابات را بر دوش کاندیداهای ریاست جمهوری می اندازد، پاسخ نمی دهد که کدام کاندیدا به جز خودش در امور کمیسیون مداخله می کند و هویت مستقل آن را زیرِ سٶال می برد.”

شورای نامزدان ریاست جمهوری همچنان مداخله اشرف غنی در امورِ کمیسیون انتخابات را تهدید جدی روندِ انتخابات تلقی کرده، هشدار داده که این کار زمینه سازِ بی ثباتی و پیچیده شدن بحران در کشور می شود.

این شورا همچنان تدابیر امنیتی برای کاندیداها را ناقص و نگران کننده خوانده، خاطرنشان کرده که حکومت در این زمینه طبق معیارهای مسلکی خدمات ارائه نکرده و در صورتِ بروزِ حادثه، اشرف غنی باید پاسخگو باشد.

 شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری “دروغ پراکنی های اشرف غنی را خلافِ معیارهای اخلاقی رقابت های انتخاباتی به شمار می آورد و سوء استفاده تیم مربوط به ایشان از امکانات دولتی را عامل عمده انحراف از مسیرِ اصلی انتخاباتِ قابل قبول و با اعتبار می داند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *