جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
15 بازدید

25 میلیون تذکره کاغذی؛ 9 نکته دانستنی در باره ایجاد مرکز ویژه تایید تذکره در کابل

خواندن 2 دقیقه
2.3
(3)

مرکز تایید تذکره

اداره ملی ثبت احوال نفوس به تازگی مرکز ویژه‌یی را برای تایید تذکره‌های کاغذی ایجاد کرده است. این مرکز 80 کارمند دارد که روزانه تا 2 هزار تذکره کاغذی را تایید می‌کند.

احمد جاوید رسولی، رئیس اداره ثبت احوال نفوس در گفتگو با بی‌بی‌سی گفته است که این مرکز در نزدیکی ریاست پاسپورت افغانستان در ناحیه سوم شهر کابل ایجاد شده است.

تایید مجدد تذکره‌ها

دارندگان تذکره‌های ورقی و کاغذی با مشکل امنیتی مواجه بوده و این امر باعث ایجاد زمینه جعل و تقلب شده است. اداره ثبت احوال نفوس کشور برای جلوگیری از این چالش بزرگ، تذکره شهروندان افغان را در برنامه جدید خود مورد تایید مجدد قرار می دهد و این را زمینه ساز جلوگیری از تقلب می داند.

 احمد جاوید رسولی، رئیس اداره ثبت احوال نفوس
احمد جاوید رسولی، رئیس اداره ثبت احوال نفوس

کتاب های تذکره

تمام کتاب‌های ثبت احوال نفوس افغانستان دیجیتالی شده و این موضوع زمان تاییدی مجدد را کاهش داده است.

شفافیت و جلوگیری از کمیشن کاری

تایید مجدد تذکره‌های کاغذی که ثبت کمپیوتر شده باعث می‌شود تا در این مرکز سرعت، سهولت و شفافیت بیشتر گردد.

اکنون شهروندان کشور با کمترین زمان می‌توانند با تایید تذکره خود فساد اداری و کمیشن کاری را نیز از بین ببرند.

راه کوتاه

قبل از این برای تایید تذکره باید آن را با کتاب‌های آرشیو تطابق می‌داد اما این روند زمان‌گیر، با ایجاد مرکز ویژه تایید تذکره‌ها کوتاه شده و در کمترین مدت انجام می‌شود.

2000 تاییدی

این اداره اکنون از 2 هزار الی 2 هزار 500 تذکره را در هر روز تایید می‌کند.

25 میلیون تذکره کاغذی

 رئیس اداره ثبت احوال نفوس افغانستان اعلام  داشته که میزان افرادی که دارای تذکره‌های کاغذی هستند به 25 میلیون نفر در کشور می‌رسند.

205 هزار تذکره الکترونیک

دفتر ویژه تایید تذکره های کاغذی زمانی شده که از سال 1397 به این سو حکومت افغانستان به بیش از 205 هزار نفر تذکره‌ اکترونیکی توزیع کرده است.

اولین مرکز

پس از روند توزیع تذکره‌های الکترونیک که در ماه ثور سال 1397 از سوی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور به صورت رسمی اعلام شد، اولین مرکز توزیع تذکره‌های الکترونیک در 23 ثور سال 1397 در شهر کابل افتتاح گردید.

مخالفت های گسترده

آغاز به کار توزیع تذکره های الکترونیک با مخالفت های گسترده روبرو بوده و بسیاری از افغان ها به شمول رییس اجریی افغانستان اعلام داشته اند که این موضوع باید در یک اجماع عمومی با تفاهم همه طرف ها آغاز گردد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان