آمادگی مسوولان محلی ولایت هرات برای برگزاری انتخابات شفاف

توسطروایت زنده

مرداد ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مسوولین محلی در ولایت هرات از برگزاری انتخابات شفاف ریاست جمهوری در این ولایت خبر می‌دهند.

photo_2019-08-21_17-29-31

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات امروز چهارشنبه(30 اسد) در یک نشست مشترک خبری مشترک با فرمانده پولیس، روسای دفاتر نمایندگی کمیسیون‌های انتخابات، اطلاعات و فرهنگ و امور زنان این ولایت گفت: “مردم باید به خاطر آینده افغانستان شرکت گسترده در انتخابات داشته باشند، زیرا مشارکت و حضور گسترده شهروندان در پای صندوق‌های رای، آینده نظام را تضمین می‌کند”.

وی همچنان از طالبان خواست با انتخابات مخالفت نکنند. به باور والی هرات، مخالفت امروز با انتخابات، پشیمانی آینده را در پی خواهد داشت.

در همین حال داود صدیق‌زاده، رییس دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در هرات گفت، در دوره تقویتی ثبت‌نام، بیش از 30 هزار تن در هرات ثبت‌نام مجدد کرده است. هم‌چنین در این ولایت بیشتر از 11 هزار کارمند ساحوی انتخابات استخدام شده‌اند.

از سوی دیگر، امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس ولایت هرات از آمادگی کامل پولیس برای تامین امنیت این ولایت خبر داده و تاکید کرده که پولیس وظیفه خود می‌داند تا امنیت این روند ملی را تامین کند.

این در حالی است که پیشرفت‌ها در گفتگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و گروه طالبان بر برگزاری این دور از انتخابات ریاست جمهوری سایه افکنده است. 38 روز باقی مانده به برگزاری انتخابات، تاکنون شماری از کاندیدان ریاست جمهوری کارزارهای انتخاباتی‌شان را در کابل و ولایات آغاز نکرده‌اند.

قراراست انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال روان برگزار شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *