جنرال ولترز: تمامی تعهدات ناتو برای حمایت دوامدار از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان پابرجاست

توسطروایت زنده

مرداد ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

جنرال تود ولترز، فرمانده ارشد نیروهای متحد ناتو و فرماندهی عمومی امریکا در اروپا که به کابل سفر کرده، می‌گوید ناتو به حیث یک همکار استراتژیک در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان باقی خواهد ماند و تمامی تعهدات این سازمان برای حمایت دوامدار از این نیروها دفاعی پابرجاست.

در یک خبرنامه امروز چهارشنبه(30 اسد) ارگ ریاست جمهوری آمده است که جنرال ولترز این اظهارات را قبل از ظهر امروز در دیدار با رییس‌جمهور غنی بیان کرده است.

در این دیدار ولترز ضمن اعلام تعهد سازمان ناتو برای حمایت دوامدار از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان افزوده است: ناتو با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به خاطر اهداف مشترک مبارزه می‌کند.

photo_2019-08-21_16-29-16

او ضمن قدردانی از قربانی‌های نیروهای افغانستان تاکید کرده که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و ناتو نه تنها به خاطر امنیت افغانستان، بلکه بخاطر تامین امنیت منطقه و جهان، مشترکا به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

رییس‌جمهور غنی نیز در این دیدار خاطرنشان کرده است: “مشارکت ما با ناتو استراتژیک و دوامدار می‌باشد و هرگونه افزایش و یا کاهش در شمار نیروهای بین‌المللی، به شرایط بستگی خواهد داشت.”

وی با اشاره به روند صلح افغانستان تصریح کرده که صلح اولویت دارد و حکومت نقشه راه صلح را ترتیب و آن‌را با تدبیر و با توجه به تهدیدات و پیامدهای آن به پیش می‌برد.

غنی تاکید کرده که هر گونه راهکار نادرست به خاطر رسیدن به صلح، می‌تواند عواقب ناگواری در پی داشته باشد، زیرا صلح و امنیت افغانستان با تهدیدات دشمن روبرو است و نیاز است این پروسه با دقت و تدبیر لازم به پیش برود.

وی همچنان افزوده است که حکومت افغانستان به روند صلح متعهد است؛ صلحی که منتج به ختم جنگ گردد و به هیچ گوشه‌ای از پیکر نظام جمهوری آسیب نرساند.

رییس جمهور یک بار دیگر طالبان را به بی‌ارادگی برای اتش‌بس و صلح متهم کرده، گفت که طالبان باید برای در مورد رابطه‌شان با پاکستان، مواد مخدر، القاعده، داعش و ده‌ها گروه هراس افگن دیگر، به مردم افغانستان وضاحت بدهد.

او همچنان خاطرنشان کرده که گروه طالبان بدون پناهگاه در خاک پاکستان، نمی‌تواند به موجودیت خود ادامه داده و ادعای آنان مبنی بر این‌که اکثر خاک افغانستان را تحت کنترول دارند، کاملا بی‌اساس است.

غنی تاکید کرده که بدون انتخابات، صلح نمی‌تواند تامین شود و طالبان دشمنی خود را با روندهای ملی از جمله انتخابات نشان داده است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *