جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

انتظار ریاست جمهوری: دور جدید مذاکرات امریکا و طالبان به آتش‌بس و مذاکره مستقیم با حکومت بیانجامد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ریاست جمهوری می‌گوید که انتظار دارد دور جدید مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان به برقراری آتش‌بس و مذاکره مستقیم میان طالبان و حکومت بیانجامد.

صدیق صدیقی به دنبال آغاز دور تازه سفرهای زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان به دوحه و کابل، صدیق صدیقی خاطرنشان کرده که وضعیت را از نزدیک دنبال می‌کند.

وی امروز چهارشنبه(30 اسد) به رادیو آزادی گفته است:‌ “دیده شود که گفت‌وگوها چگونه آغاز می‌شود و چه نتایج در پی خواهد داشت؟ ما امیدوار هستیم که نتیجه گفت‌وگوهای هیأت امریکایی و طالبان منتج به آتش‌بس و گفت‌وگوهای مستقیم حکومت و طالبان شود.”

sediq sediqi

این در حالی است که خلیلزاد نیز در تازه‌ترین توییت خود خاطرنشان کرده که امریکا برای توافق آماده‌ است و دیده شود که طالبان هم آماده‌اند یا نه؟!

با این وجود، سخنگوی رئیس‌جمهور انجام توافق میان امریکا و طالبان را پیش از وقت خوانده و می‌گوید: “نه توافق‌نامه نهایی شده و نه هم با حکومت افغانستان شریک شده‌است”.

در این بین، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز به رادیو آزادی گفته که امکان دارد مذاکرات با جانب امریکایی در چند روز آینده آغاز شود و امیدواری‌هایی برای نهایی شدن یک توافق وجود دارد.

همزمان با این تلاش‌های صلح، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در سخنانی تازه در مورد افغانستان گفته که این کشور “دانشگاه تروریزم” است و نقش ارتش امریکا در افغانستان، به یک نیروی پولیس مبدل شده است. او تأکید کرده که افغانستان جای خطرناکی است و امریکا باید حضور شماری از نیروهایش را در این کشور حفظ کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان