سازمان ملل: افغانستان در یک لحظه مهم تاریخی قرار دارد

توسطروایت زنده

مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان “یوناما” می گوید که کشور در یک لحظه مهم تاریخی خود قرار دارد؛ چون در آستانه آمادگی های نهایی برای انتخابات که صدای مردم خواهد بود، می باشد و همچنان یک احتمال واقعی برای پیشرفت ها در امور صلح پس از سال ها جنگ وجود دارد.

tadamchi-yamamotu-3

تدامیچی یاماموتو. نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان، امروز دوشنبه(28 اسد) در یک اعلامیه به مناسبت روز استقلال افغانستان گفته است: “سازمان ملل متحد خود را در افتخارات همه افغان ها که علی رغم چندین دهه جنگ، هنوز هم برای ملتی پایدار، صلح آمیز و مرفه ایستادگی می نمایند، شریک می داند و از حقوق بشر همه شهروندان، زنان و مردان این کشور به طور یکسان پشتیبانی می کند.”

یاماموتو تاکید کرده است که افغانستان می تواند بار دیگر جایگاه خود را به عنوان یک چهارراه تجارتی و فرهنگی در منطقه و جهان به دست بیاورد.

امروز دوشنبه(۲۸ اسد) مصادف است با صدمین سالگرد استقلال افغانستان که در اکثر ولایت ها تجلیل شد. با وجود تجلیل پراکنده از این جشن در کابل، رییس جمهور غنی اعلام کرد که تجلیل از صدمین سال استقلال افغانستان را به دلیل حمله انتحاری بر یک مراسم عروسی به تعویق انداخته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *