جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پیام عیدی سفیر امریکا: پیشرفت‌های واقعی برای صلح در افغانستان به وجود آمده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سفیر امریکا در کابل می‌گوید که پیشرفت‌های واقعی برای تأمین صلح در افغانستان به وجود آمده است.

جان بس در یک پیام عیدی به مناسبت فرا رسیدن عید قربان که در صفحه فیس‌بوک سفارت امریکا در کابل منتشر شده، خاطرنشان کرده که ایالات متحده در تلاش مساعد کردن شرایط برای دستیابی برای یک “توافق جامع صلح” در افغانستان است.

وی افزوده که پس از سال‌ها جنگ، در حال حاضر پیشرفت‌های واقعی در راستای تامین صلح در افغانستان به وجود آمده است.

بس گفته است: “ما اکنون شاهد چشم‌انداز پیشرفت‌های واقعی در راستای دستیبابی به توافق جامع که صلح را برای این کشور(افغانستان) به ارمغان خواهد آورد، هستیم.”

سفیر امریکا در کابل اطمینان داده که کشورش برای دستیابی مردم افغانستان به یک توافق جامع صلح تلاش خواهد کرد و از شهروندان کشور خواسته که “همه برای یک افغانستان صلح‌آمیز” تلاش کنند.

us

این در حالی است که به دنبال هشتمین دور مذاکرات صلح میان ایالات متحده و طالبان، زلمی خلیلزاد و نمایندگان طالبان از پیشرفت‌های خوب در گفت‌وگوها و رسیدن به توافق خبر داده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، پس از امضای تفاهم‌نامه صلح میان امریکا و طالبان، در روزهای نزدیک مذاکرات بین‌الافغانی میان هیات دولت افغانستان و طالبان در اسلو، پایتخت ناروی و یا سمرقند در ازبکستان برگزار می‌شود.

پیش از این منابعی به صدای امریکا گفته بودند که متن توافق‌نامه صلح امریکا و طالبان با رهبران حکومت وحدت ملی شریک ساخته شده؛ اما ریاست جمهوری این گفته‌ها را رد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان