جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت خارجه امریکا: نقش عمران خان در توافق صلح با طالبان بسیار کلیدی است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه امریکا تأکید می‌کند که نقش عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان برای این کشور در توافق صلح با طالبان بسیار کلیدی است.

در حالی که به دنبال سفر اخیر نخست‌وزیر پاکستان به امریکا، روابط دو کشور رو به بهبود گراییده و به خصوص بر نقش اسلام‌آباد در روند صلح افغانستان تأکید شده، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: “من به صراحت می‌گویم که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان برای ما در توافق صلح افغانستان نقش بسیار کلیدی دارد”.

Turmp

وی در عین حال در پاسخ به سوالی در مورد تنش‌ها در کشمیر گفت: “همانطوری که شما یادآور شدید، بربنیاد گزارش‌ها، مردم در کشمیر بازداشت شده و محدودیت دارند و به همین دلیل است که ما بررسی‌های جدی خود را ادامه می‌دهیم”

سخنگوی وزارت خارجه امریکا افزوده است که امریکا هرازگاهی با هند و پاکستان در مورد حل مساله منطقه‌ای به شمول کشمیر گفتگوهایی دارد.

این در حالی است که نخست‌وزیر پاکستان پیش از این به ترامپ اطیمنان داده که این کشور هرآنچه در توان دارد، برای تسهیل روند صلح افغانستان انجام خواهد داد. عمران خان همچنان گفته بود که با طالبان ملاقات خواهد کرد تا آن‌ها را برای توافق صلح متقاعد کنند.

به گزارش تلویزیون یک، به دنبال این اعلام، طالبان نیز در یک خبرنامه‌ گفته بود که آماده است هیأتی را به پاکستان بفرست تا با عمران خان ملاقات کند. این خبرنامه طالبان درست یک روز بعد از سفر سه روزه عمران خان به آمریکا نشر شد.

هم‌زمان با این تحولات، نگرانی‌ها در افغانستان در مورد تأثیر منفی تنش‌های تازه هند و پاکستان پیرامون مسأله کشمیر بر روند صلح کشور تأثیر منفی بگذارد. وزیر خارجه پاکستان در مورد تأثیر منفی تنش در کشمیر بر روند صلح افغانستان سخن گفته، اما سفیر این کشور در کابل می‌گوید، این مسائل ربطی به هم ندارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان