جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کمیسیون دسترسی به اطلاعات: ۵۲ اداره حکومتی 50 الی 90 درصد قانون دسترسی به اطلاعات را رعایت کرده‌اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات می‌گوید از جمله ۵۲ اداره حکومتی به استثنای ۶ اداره، تمام ادارات بین ۵۰ الی ۹۰ درصد قانون دسترسی به اطلاعات را در زمینه نشر پیش‌گیرانه اطلاعات رعایت کرده‌اند.

photo_2019-08-07_15-42-30

عین الدین بهادری امروز چهارشنبه(16 اسد) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت، کمیسیون دسترسی به اطلاعات، وب‌سایت‌های ۵۲ اداره دولتی را بر اساس بندهای ماده ۱۵ قانون دسترسی به اطلاعات، به روش پرسش‌نامه و مشاهده عینی از بخش‌های مرتبط، در حضور نماینده اداره و اخذ امضای تأییدی آن‌ها، نظارت کرده است.

وی افزود، یافته‌های این نظارت نشان می‌دهد که این ادارات از قانون حق دسترسی به اطلاعات آگاهی حاصل نموده و احکام این قانون را در نشر پیش‌گیرانه اطلاعات در حد قانع کننده مد نظر گرفته‌اند.

بهادی خاطرنشان کرد که بعد از تحلیل و ارزیابی اطلاعات به دست آمده و تفکیک ادارات از لحاظ اهداف و حوزه کاری‌شان، ادارات به سه بخش ادارات برتر، متوسط و ادارات ضعیف تقسیم‌بندی شدند.

در همین حال فیروز بشری، سرپرست ریاست مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت از رسانه‌ها، مردم و کمیسیون دسترسی به اطلاعات خواست تا نقش نظارتی خود را بیشتر سازند و هر فرد حکومتی را پاسخگو قرار دهند.

بشری همچنان تعهد کرد، اداراتی که بر اساس گزارش نظارتی کمیسیون دسترسی به اطلاعات، امتیاز ضعیف دریافت کرده‌اند، در آینده نزدیک وضعیت اطلاع‌رسانی‌شان بهبود خواهد یافت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان