وزارت داخله: طالبان پس از ناکامی در عملیات الفتح، به حملات انتحاری در شهرهای بزرگ روی آورده است

توسطروایت زنده

مرداد ۱۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

معین ارشد امنیتی وزارت داخله می‌گوید، طالبان بعد از این‌که فهمیدند هیچ دست‌آوردی در عملیات الفتح ندارد، تغییر تاکتیک داده و دست به حملات انتحاری و انفجاری در شهرهای بزرگ کشور زده تا نشان‌ دهد دست‌آورد دارد.

photo_2019-08-07_17-10-07

خوشحال سادات امروز چهارشنبه(16 اسد) در یک نشست خبری به دنبال حمله موتر بمب بر حوزه ششم امنیتی پولیس کابل، گفت که پس از شروع عملیات الفتح طالبان، 4 هزار و 769 تن از جنگجویان این گروه کشته شده و شکست بزرگی را متحمل شده‌اند.

سادات افزود، این گروه با اعلام عملیات الفتح کوشش کرد ولایات را تصرف کند تا دست بالایی در مذاکرات صلح داشته باشد که خوشبختانه این عملیات آنان به ناکامی منجر شده است.

او تاکید کرد، وضعیت جنگ تغییر کرده و نیروهای امنیتی بیشتر به تحرک آمده و توانسته بزرگ‌ترین تشکل گروه طالبان را از بین ببرند.

معین ارشد امنیتی وزارت داخله خاطرنشان ساخت، شورشیان طالب کوشش می‌کند در شهرهای بزرگ حمله‌های تروریستی را اجرا کنند، تا باعث خشم مردم نسبت به حکومت شوند. به گفته او، تعهد جدی برای مبارزه با تروریستان وجود دارد و عملیات‌های هدفمند دوام خواهد داشت.

او همچنان تاکید کرد که اراده نیروهای امنیتی و وزرات داخله برای از بین بردن دشمنان مردم افغانستان قاطع است.

در حالی سادات این اظهارات را مطرح می‌کند که شهر کابل در دو روز اخیر شاهد مرگبارترین حملات انتحاری و انفجاری بوده است. تنها امروز در سه ولایت افغانستان به شمول کابل، پایتخت، حملات انتحاری و انفجاری صورت گرفته است.

به گفته سادات، حمله انتحاری امروز کابل، 14 کشته و 145 زخمی برجای گذاشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *