عبدالله: نباید قربانی‌ها و ارزش‌های جدید به‌ویژه حقوق زنان پای‌مال شود

توسطروایت زنده

مرداد ۱۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس اجرایی حکومت می‌گوید، همه مردم افغانستان به خصوص زنان کشور توقع دارند که دست‌آوردها و قربانی‌های‌شان و هم‌چنین ارزش‌های جدید در روند صلح پای‌مال نشود.

abdullah

داکتر عبدالله عبدالله که امروز دوشنبه(14 اسد) در مراسم افتتاح دومین پلان عمل ملی قطعنامه 1325 شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد زنان، صلح و امنیت در کابل سخن می‌گفت، ابراز امیدواری کرده است که گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان افغان‌ها آغاز شود و به نتیجه مطلوب برسد.

او افزود: “امروز روی مسأله‌ای تبادل نظر می‌کنیم که در سطح جهان با تصویب قطعنامه 1325 به حیث یک مسأله عمده شناخته شد و بحث زنان، صلح و امنیت در اولویت شورای امنیت قرار گرفت و کشورها در مورد تطبیق این قطع‌نامه تعهد سپردند”.

عبدالله تاکید کرد که پس از سال 2001، فضای نو در افغانستان ایجاد شده که در نتیجه آن، پیشرفت‌هایی به میان آمده است، اما وضعیت موجود قناعت‌بخش نیست و جنگ و رسوم محلی، ادامه خشونت‌ها علیه زنان، همه واقعیت‌های تلخ جامعه ماست.

وی اضافه کرد که امروز در بیشتر مناطق تعلیم دختران به حیث یک اصل پذیرفته شده است، مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، مدنی و رسانه‌ها تسجیل گردیده و این نتیجه مبارزات فعالان حقوق زنان و مردم است.

رییس اجرایی حکومت ضمن تأکید بر حفظ حقوق همه شهروندان، اظهار امیدواری کرد که زمینه مذاکرات میان تیم‌های حکومت و طالبان فراهم شود و به نتیجه برسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *