تأکید عبدالله بر بی‌طرفی پولیس در انتخابات: هیچ کس حق ندارد به پولیس دستور دهد به چه کسی رأی دهد!

توسطروایت زنده

مرداد ۱۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که هیچ کس حق ندارد به پولیس دستور بدهد برای چه کسی کار کند و رأی بدهد؛ جهت‌ دادن پولیس به حمایت از کاندیدای مشخص، خلاف قانون و روحیه انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه است.

arg

داکتر عبدالله عبدالله امروز یک‌شنبه(13 اسد) در جلسه بورد بین‌المللی هماهنگی با پولیس که با حضور سفرا و نمایندگان شماری از کشورها در کابل برگزار شد، بار دیگر خواستار بی‌طرفی نهادهای امنیتی به خصوص پولیس در انتخابات شد و گفت که به خاطر یک روند زودگذر، نباید اعتبار و جایگاه نهادهای امنیتی در میان مردم صدمه ببیند.

او بر غیر سیاسی شدن پولیس تاکید کرده، افزود، تأمین امنیت انتخابات شفاف و عادلانه از مسوولیت‌های عمده پولیس است و مسوولین امنیتی باید با حفظ بی‌طرفی امنیت انتخابات را تأمین کنند.

عبدالله تاکید کرد، قدم‌هایی در راستای اصلاحات و مبارزه با فساد برداشته شده است، اما نیاز به کار و تلاش بیشتر دارد و باید عنوان پولیس خیالی که به شهرت نیروهای امنیتی صدمه زده، از صفوف نیروهای امنیتی دور شود.

در این نشست، مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امورداخله از بی‌طرفی پولیس در امر انتخابات اطمینان داد و از جامعه جهانی به خاطر حمایت از نهادهای امنیتی به خصوص پولیس قدردانی کرد.

همچنان الیسون بلیک، سفیر بریتانیا و رییس مشترک بورد بین‌المللی هماهنگی پولیس به نمایندگی از اعضای این بورد گفت این‌جا جمع شده‌اند تا تعهد جامعه جهانی به حمایت از نیروهای امنیتی و مردم افغانستان را تجدید نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *