برگزاری نخستین کارزار انتخاباتی رحمت الله نبیل؛ زمان آن رسیده رهبران ناکام قومی از دایره‌ حکومت‌داری بیرون شوند

توسطروایت زنده

مرداد ۱۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رحمت الله نبیل، کاندیدای ریاست جمهوری و رییس تیم انتخابانی امنیت و عدالت، نخستین کارزار انتخاباتی اش را امروز با شعار اکثریت وطندوست در کابل برگزار کرد.

نبیل امروز شنبه(12 اسد) در همایش انتخاباتی اش در تالار لویه جرگه در کابل گفت: “زمان آن رسیده تا نقش جوانان در حکومت افغانستان بیشتر شود و رهبران ناکام قومی از دایره‌ی حکومت‌داری بیرون شوند”.

او با اشاره به مشکلات جوانان افزود، باید فرصت‌های درسی به شمول مکتب، مدرسه و دانشگاه‌ در داخل افغانستان فراهم شود؛ “ما افغانستانی می‌خواهیم که اطفالش نیازمند مدرسه‌های تروریست‌پرور دیگران نباشد”.

photo_2019-08-03_16-46-55

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری حکومت وحدت ملی را در عرصه های حکومت داری ناکام خوانده، تاکید کرد که سران حکومت وحدت ملی در دوره حکومت شان تنها در ایجاد تفرقه های قومی، سمتی و… کامیاب بوده اند.

او جنگ کنونی افغانستان را جنگ استخباراتی خوانده، تاکید کرد: “جنگ استخباراتی را می توان با جنگ استخباراتی پاسخ داد، نه بمبارد و درگیری در داخل خاک افغانستان”.

به گفته وی، اگر به قدرت برسد، با دشمن همانند خودشان رفتار خواهد کرد؛ “کسی که گل می دهد، برایش گل می دهم و کسی که زخم می دهد، زخم می دهیم”.

نبیل همچنان تاکید کرد: “ما افغانستانی را می‌خواهیم که دارای تعریف واحد از منافع ملی باشد. افغانستانی می‌خواهیم که دوست و دشمن خود را به اساس منافع ملی بشناسد، تاکنون تعریفی واضح از دوست و دشمن وجود ندارد و بار سنگین جنگ بر دوش نیروهای امنیتی گذاشته شده است.”

این در حالی است که کارزارهای انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری در ششم اسد آغاز شد و تا سوم میزان ادامه خواهد داشت. این روند تاکنون به سردی به پیش می رود و از میان ۱۸ نامزد کرسی ریاست جمهوری، تنها 5 دسته انتخاباتی به صورت رسمی کمپاین‌های انتخاباتی‌شان را شروع کرده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *