جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

کرزی: روند صلح از دست امریکا و پاکستان خارج شود/ انتخابات پس از صلح برگزار گردد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور می‌گوید که روند صلح افغانستان باید از اختیار امریکا و پاکستان خارج شود و این روند کاملا بین‌الافغانی شود.
کرزی امروز پنج‌شنبه(10اسد) در نشست خبری در کابل گفت، با امضای قرارداد امنیتی میان امریکا و افغانستان ناامنی بیشتر شده و امروز ما یک‌دیگر خود را به خاطر جنگ پاکستان یا جنگ امریکا از بین می‌بریم.
او افزود: “امریکا و خارجی‌ها در عقب تمام تفرقه‌افکنی‌ها قرار دارند تا برای گروه داعش در افغانستان فرصت سربازگیری پیدا شود”.
کرزی خاطرنشان کرد: “ما می‌دانستیم امریکا در پروسه صلح اهداف خود را دارد، به نام صلح میان حکومت و طالبان در افغانستان تحریک داعش را تقویت کند و جنگ نو در افغانستان شکل دهد.”
او اضافه کرد، از کوشش امریکا برای صلح برای افغانستان استقبال می‌کند، ولی بین صلح و معامله امریکا با پاکستان تفاوت قایل است و به هیچ عنوان آن‌را قبول ندارد.
رییس جمهور پیشین کشور تاکید کرد: “پروسه صلح باید حقیقتا افغانی شود که تا حالی نیست و کوشش بر این است که این پروسه در اختیار امریکا و پاکستان قرار داشته باشد، در اختیار بودن این پروسه به دست امریکا و پاکستان، به ضرر افغانستان است و برای نیامدن صلح در افغانستان است.”
کرزی در ادامه سخنانش گفت، افغانستان صلحی می‌خواهد که در پوشش آن، گروه داعش نیز از بین برود و رسیدن به چنین صلحی، نیازمند ایجاد صف واحد ملی است که با طالبان به ایجاد یک تفاهم ملی برای نجات خاک افغانستان برسیم و قدم اول این تفاهم، آتش‌بس باشد.

karzai
او ادامه داد، اگر طالبان می‌خواهد اشغال افغانستان پایان یابد، باید آتش‌بس کند؛ لذا هر تأخیر طالبان به نفع امریکا است و اگر روند صلح افغانی شود و به منفعت افغانستان باشد، ضروری است تا چین و روسیه با امریکا همکاری کنند.
کرزی همچنان افزود: “هیچ پروسه‌ی دیگر به اندازه‌ی پروسه صلح در افغانستان مهم نیست، حتی انتخابات نیز در شرایط فعلی معنایی ندارد، موافق حکومت موقت نیستم، من در حضور وزیر خارجه‌ی امریکا به رییس‌جمهور غنی گفتم که تا رسیدن صلح با طالبان، حکومت را ادامه بده و هر زمانی که صلح شد، سپس انتخابات برگزار شود. من از سابق گفته‌ام که در شرایط فعلی انتخابات به خیر افغانستان نیست.”
وی از رسانه‌ها خواست تا تبلیغات جنگ و خشونت را به نشر نرسانند و حکومت افغانستان نیز دست از ادبیات خشن و ترویج جنگ بردارد.
در حالی حامد کرزی این اظهارات را مطرح می‌کند که قرار است هشتمین دور گفتگوهای صلح میان نمایندگان طالبان و امریکا در دوحه آغاز شود. وزیر دولت در امور صلح نیز روز گذشته از تشکیل هیأت 15 نفری به نمایندگی از افغانستان در گفتگوهای بین‌الافغانی خبر داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان