تخلف در نخستین کارزار انتخاباتی تیم‌های انتخاباتی دولت‌ساز و ثبات و هم‌گرایی

توسطروایت زنده

مرداد ۱۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید، نخستین کارزار تیم‌های انتخاباتی “دولت‌ساز” به ریاست محمد اشرف غنی و “ثبات و هم‌گرایی” به ریاست عبدالله عبدالله با تخلفات همراه بوده است.

کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی امروز پنج‌شنبه(10اسد) در یک نشست خبری در کابل با بیان این خبر گفت، هر دو تیم از امکانات دولتی در کارزار انتخاباتی‌شان استفاده کرده‌اند.

این کمیسیون افزوده است، این تخلفات عبارت است از استفاده از خیمه لویه جرگه، وسایط نقلیه دولتی و هم‌چنان اشتراک کارمندان بلندپایه حکومتی در این همایش‌ها که بر اساس قانون انتخابات، تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی تاکید کرده که هیچ یک از تکت‌های انتخاباتی نمی‌توانند در کمپاین‌شان از القاب “صدراعظم و معاون سوم” که مخالف قانون اساسی است، استفاده کنند.

IECC

این کمیسیون به تکت‌های انتخاباتی دولت‌ساز و ثبات و هم‌گرایی اخطار جدی مبنی بر رعایت طرزالعمل انتخاباتی صادر کرده است.

داکتر محمد قاسم الیاسی، منشی و سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی دراین نشست گفت، با آغاز دوره پیکارهای انتخاباتی، جلسات و گردهمایی‌های نامزدان ریاست جمهوری با مواردی از تخلفات انتخاباتی همراه بود.

به گفته وی، اگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به اخطارهای کمیسیون شکایات انتخاباتی توجه نکنند، مطابق قانون و طرزالعمل‌های انتخاباتی با جریمه نقدی روبه‌رو خواهند شد و در صورت ادامه این تخلفات، ممکن است با محرومیت کمپاین در برخی روزها روبه‌رو گردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *