وزیر خارجه امریکا: نظامیان امریکا تا پایان سال ۲۰۲۰ از افغانستان خارج می‌شوند

توسطروایت زنده

مرداد ۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مایک پمپیو، وزیر امورخارجه آمریکا می‌گوید که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور این کشور دستور خروج نظامیان آمریکایی را از افغانستان تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در نوامبر سال ۲۰۲۰ صادر کرده است.

پمپیو که روز گذشته(7اسد) در نشستی در باشگاه اقتصادی واشنگتن دی‌سی سخن می‌گفت، گفته است که این دستور رییس‌جمهور ایالات متحده بدون ابهام و به معنای پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان، خروج و کاهش نیروهاست.

او همچنان در مورد گفتگوهای خلیلزاد و نمایندگان طالبان در دوحه ابراز امیدواری کرده که این مذاکرات پیشرفت‌های واقعی داشته است.

us 1

به گفته وزیر امورخارجه امریکا، گفتگوهای صلح افغانستان تنها با طالبان محدود نمی‌شود، بلکه آمریکا با همه افغانستان به شمول حکومت، اپوزیسیون حکومت، سازمان‌های غیردولتی و فعالان حقوق زنان صحبت کرده است.

این اظهارات پمپیو در حالی مطرح می‌شود که حکومت افغانستان از برگزاری نشست بین‌الافغانی تا دوهفته مآینده خبر داده، اما زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان تأکید کرده نشست بعدی بین‌الافغانی، بعد از توافق امریکا و طالبان برگزار خواهد شد.

در همین حال سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر هم تأکید کرده، تا زمانی که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان آغاز نشود، با حکومت افغانستان وارد مذاکرات مستقیم نخواهند شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *