جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ریاست جمهوری: ماه عسل رهبران طالبان در قطر و پاکستان باید پایان یابد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید، رهبران طالبان در قطر و پاکستان گشت‌وگذار می‌کنند و در افغانستان به کشتار مردم بی‌گناه ادامه می‌دهند، آنان در قطر و پاکستان در ماه عسل به سر می‌برند و باید این وضعیت به پایان برسد.

صدیق صدیقی امروز پنج‌شنبه(3اسد) در نشست خبری در کابل گفت، برای بحث روی موارد مرتبط با پروسه صلح، نیاز است تا آقای خلیل‌زاد در کابل بماند، و بخش عمده کار حکومت افغانستان تمرکز روی پروسه صلح است.

او افزود، پیشرفت‌هایی در قسمت تعیین تیم مذاکره‌کننده صورت گرفته و امیدوار هستیم در آینده نزدیک تیم مذاکره‌کننده تکمیل شود. به گفته صدیقی، این تیم فشرده و همه‌شمول خواهد بود.

سخنگوی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که تعهد برای پروسه صلح از جانب حکومت وجود دارد و این خواست مردم است که حکومت این پروسه را به پیش ببرد.

sediqi

وی اضافه کرد که روند صلح، روند انتخابات را زیر شعاع نمی‌برد؛ انتخابات تقویم مشخص خود را دارد و روند صلح دوام‌دار است.

صدیقی با اشاره به نقش پاکستان در روند صلح افغانستان گفت: “تاهنوز شاهد هیچ‌نوع اقدام عملی از جانب پاکستان در راستای صلح افغانستان نبوده‌ایم. در 18 سال گذشته، پاکستانی‌ها همواره تعهداتی در این مورد کرده‌اند، ولی هیچ‌گاه گام عملی نبرداشته‌اند”.

وی همچنان از تغییر سیاست رهبران پاکستان در قبال صلح افغانستان اظهار امیدواری کرد که حمایت پاکستان از طالبان قطع شود و طالبانی که در اختیار پاکستان قرار دارند، وادار به پیوستن به صلح شوند.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری، حکومت افغانستان از امریکا، متحدان و کشورهای منطقه خواهان این است که بر طالبان و رهبران‌شان در قطر فشار بیاورند تا از جنگ دست بکشند.

وی تاکید کرد: “یگانه خواست ما از پاکستان این است که دست از حمایت گروه‌های تروریستی به‌ویژه طالبان بردارد. اگر پاکستان با وجود تعهداتی که در امریکا کرده، قادر به انجام این کار نیست، جهان باید به شکل جدی متوجه این مساله شود. ما خواهان ادامه فشارهای لازم بر پاکستان هستیم.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان