عبدالله: جایگاه وزارت خارجه نباید قربانی سلیقه‌های شخصی و سطح‌نگری شود

توسطروایت زنده

مرداد ۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس اجرایی حکومت می گوید، در هیچ شرایط نباید حیثیت و جایگاه وزارت خارجه زیر سوال برود و قربانی سلیقه‌های شخصی و سطح‌نگری شود.

ریاست اجرایی حکومت امروز پنجشنبه(3اسد) در یک خبرنامه گفته است، داکتر عبدالله عبدالله این اظهارات را شام روز گذشته در مراسم گرامی‌داشت از صدسالگی دیپلوماسی افغانستان بیان کرده است.

عبدالله در این مراسم افزوده است که وزارت امورخارجه به یک قوم و گروه خاص وابسته نیست و باید به جایگاه آن احترام گذاشته شود تا موفق گردد؛ تقویت این نهاد مسوولیت همگانی است.

abdullah 1

او خاطرنشان کرده است که تمثیل سیاست خارجی کشور باید بدون درنظرداشت سلیقه‌‌های شخصی و بر بنیاد منافع ملی صورت گیرد و یک مملکت و نظام زمانی درست می‌شود که به جایگاه نهادها احترام گذاشته شود.

به گفته عبدالله، دیپلوماسی افغانستان در صد سال اخیر دچار تلاطم و تحولات پی‌هم شده، اما اصل منافع ملی ثابت و پایدار بوده است که باید در هر شرایط حفظ گردد.

رییس اجرایی حکومت اضافه کرده است که افغانستان به روابط نیک با کشورهای منطقه و جهان ضرورت دارد و این روابط باید با حفظ عزت، استقلال و منافع ملی کشور برقرار شود.

او همچنان تاکید کرده است که اختلاف نظرها نباید به منافع کلان ملی صدمه وارد کند و افغانستان بیشتر از هر زمان دیگر، به اتحاد، حفظ منافع ملی و احترام گذاشتن به جایگاه نهادها در دفاع از حیثیت مردم نیازمند است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *