کرزی: ترامپ نشان داد هیچ احترامی به زندگی و کرامت انسانی قایل نیست

توسطروایت زنده

مرداد ۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا می‌گوید، “اظهارات ترامپ بازتاب مکنونات درونی رهبری امریکا در قبال مردم و کشور ما بوده و نشان می‌دهد که آن‌ها به زندگی و کرامت انسانی هیچ احترامی قایل نیستند”.

کرزی امروز سه‌شنبه(1اسد) در واکنش به اظهارت دونالد ترامپ در یک خبرنامه گفته است: “دو سال قبل حکومت امریکا با استعمال بزرگترین بمب غیر اتمی‌اش در خاک افغانستان، عدم حسن نیت‌اش را در قبال مردم افغانستان، حاکمیت ملی ما و ارزش‌های بشردوستانه به نمایش گذاشت”.

karzai

او خاط نشان کرده که مردم افغانستان از معاملات پنهانی ایالات متحده با پاکستان از زمان زیادی بدین‌سو و به خصوص پس از شروع روند صلح نگرانی داشتند و ابراز نظرهای اخیر ترامپ در حضور نخست‌وزیر پاکستان، نشان می‌دهد که نگرانی مردم افغانستان در این راستا به جا بوده است.

کرزی این اظهارات رییس‌جمهور امریکا را توهین به مردم افغانستان دانسته و محکوم کرده است.

این واکنش حامد کرزی در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در دیدار با نخست‌وزیر پاکستان گفته که اگر او بخواهد، می‌تواند در ظرف یک هفته در جنگ افغانستان برنده شود، اما نمی‌خواهد ده میلیون انسان کشته شوند. او همچنان گفته که می‌تواند افغانستان را ظرف ده روز از کره زمین محو کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *