جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کشته و زخمی شدن 2 هزار و 488 غیرنظامی از سوی نیروهای طرفدار دولت در سال جاری

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل حقوق بشر می‌گوید که از آغاز سال روان تاکنون ۵۹۶ غیرنظامی در حمله‌ها وعملیات‌های نیروهای طرف‌دار دولت کشته و ۱۸۹۲غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

موسی محمودی، رییس اجرایی کمیسیون مستقل حقوق بشر با بیان این خبر به طلوع‌نیوز گفته است، نزدیک به ۷۵۰ کودک مشمول جان باختگان و زخمیان این حمله‌ها و عملیات بوده‌اند.

وی از طرف‌های درگیر جنگ در کشور می‌خواهد که به غیرنظامیان آسیب نرسانند.

civilians

این در حالی است که در حملات اخیر طالبان نیز تلفات غیرنظامیان افزایش یافته است؛ به ویژه در دو حمله اخیر این گروه در ولایت‌های کابل و غزنی که بیش از 30 تن کشته و بیش از 200 تن دیگر که بیشترشان کودکان دانش‌آموز بودند، زخمی شدند.

هرچند در قطع‌نامه پایانی نشست بین‌الافغانی قطر بر کاهش خشونت‌ها علیه غیرنظامیان به خصوص کودکان و هدف قرار دادن مکان‌های عمومی تأکید شده، اما طالبان به دنبال این نشست اعلام کرد که مفاد این قطع‌نامه برای آن‌ها لازم‌الاجرا نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان