سازمان ملل خواستار رسیدگی به اتهام‌های آزار جنسی در حکومت افغانستان شد

توسطروایت زنده

تیر ۲۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

به دنبال گزارش‌های متعدد اخیر در مورد آزار و اذیت‌ جنسی در سطح بالای حکومت، نماینده سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در افغانستان نیز خواستار رسیدگی به این اتهام‌ها شده است.

ریچارد بنت که امروز(یک‌شنبه، ۲۳سرطان) در کنفرانس ملی هماهنگی نهادهای مبارزه با خشونت علیه زنان در کابل سخن می‌گفت، تأکید کرد که محیط کار امن، به شمول کارمندان و همکاران زن، حق همگان است.

وی افزود، یک محیط امن که دسترسی به عدالت را فراهم بسازد، انتظار هر شهروند افغانستان است.

اما سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور که در مراسم امروز سخن می‌گفت، این اتهام‌ها را یک آوازه دانست، اما گفت که هرگاه چنین اتهام‌هایی ثابت شود، متهمان باید زیر پیگرد عدلی و قضایی قرار بگیرند.

UN

آقای دانش افزود: “کسانی به منظور اهداف کمپاینی و انتخاباتی و یا مخالفت‌های سیاسی و شخصی در هر موردی حق و ناحق به آدرس حکومت و رهبران حکومت و مخصوصأ شخص رییس‌جمهور دست به عقده گشایی می‌زنند، تا خود را پاک و طرفدار قانون نشان دهند و اذهان عامه را نسبت به تیم حکومت مخدوش سازند؛ اگر این افراد که خود مدت‌های زیادی را در حکومت بوده‌اند و یا هم اکنون هم در سفرۀ حکومت نشسته‌اند، به خوبی می‌دانند که شخص رییس‌جمهور فعلی از همه آنان پاک‌تر است”.

در کنفرانس ملی هماهنگی نهادهای مبارزه با خشونت علیه زنان که برای چهار روز از سوی دادستانی کل برگزار شده‌است، دادستانان ۳۴ ولایت حضور دارند تا با نهادهای مبارزه با خشونت در برابر زنان، هماهنگی‌های بیشتر داشته باشند.

حدود یک ماه پیش، حبیب‌الله احمدزی، مشاور پیشین رییس‌جمهور ادعا کرد که حلقه‌هایی در ارگ ریاست‌جمهوری در بدل تقرر زنان در حکومت، از آنان “رشوه جنسی” می‌گیرند. سه روز پیش نیز بی‌بی‌سی گزارشی را منتشر کرد که بر مبنای آن، شماری از زنان گفته‌اند که افراد نزدیک به رییس‌جمهور از ایشان تقاضای جنسی کرده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *