جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

آسیب 27 میلیون دالری افغانستان از مسدود بودن فضای پاکستان به روی پروازهای عبوری

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اداره هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که مسدود ماندن فضای پاکستان به روی پروازهای عبوری افغانستان، در 4.5 ماه گذشته افزون بر ایجاد مشکلات برای شهروندان، ۲۷ میلیون دالر به عواید این اداره ضرر رسانده است.

محمد قاسم وفایی‌زاده، رییس اداره هوانوردی ملکی امروز شنبه(22 سرطان) در یک نشست خبری امضای موافقت‌نامه همکاری در ارایه خدمات تفحص و نجات در کابل گفت، در سال گذشته 2.8 مسافر توسط شرکت‌های هوایی داخلی و خارجی از حریم هوایی افغانستان انتقال داده شده است.

به گفته وی، از طریق دهلیزهای هوایی نیز 5 هزار و 470 تن تولیدات داخلی افغانستان به کشورهای مختلف منطقه و اروپایی منتقل شده است که تاثیرات بسیار مثبت روی افتصاد افغانستان داشته است.

Afghanistan Suffers

وفایی‌زاده افزود، باتوجه به تقاضای موجود، ظرفیت در بخش هوانوردی ملکی برای انتقال کالا و تولیدات تجاری کافی نیست و همچنان قراگرفتن شرکت‌های هوایی افغانستان در لیست سیاه اتحادیه اروپا در سال 2010 میلادی، فعالیت‌های این شرکت‌ها را در کشورهای منطقه محدود کرده است.

وی تأکید کرد، تا زمانی که بخش هوانوردی افغانستان تفتیش سازمان ایکاو را سپری نکند، نمی‌تواند از لیست سیاه اتحادیه اروپا خارج شود، با این وجود، اداره هوانوردی ملکی توانسته تاکنون 70 درصد در زمینه پیشنهادات سازمان ایکاو پیشرفت داشته باشد.

رییس اداره هوانوردی ملکی خاطرنشان کرد، به زودی پروژه نصب رادارهای مستقل افغانستان آغاز می‌شود که این رادارها قابلیت‌های دفاعی هم دارد و سطح مصونیت و امنیت ترافیک هوایی ملکی را نیز تامین می‌کند.

وی از اقدامات و گشایش مسیرهای بدیل هوایی خبر داد و گفت که در این قسمت بیش‌تر توجه خواهد شد تا در آینده مشکلی به میان نیاید.

این در حالی است که نزدیک به 4.5 ماه از مسدود شدن فضای پاکستان به روی پروازهای عبوری افغانستان می‌گذرذ. پاکستان یک روز پس از حمله جنگنده‌های هندی بر مواضع گروه تندرو «جیش محمد» در خاک این کشور، فضایش را به روی پروازهای خارجی بست که تاکنون این مسیر به روی پروازهای عبوری افغانستان مسدود است.

پیش از این نیز مقام‌های پاکستانی در دیدار با مقام‌های افغانستان وعده داده بودند که فضای این کشور به روی پروازهای افغانستان بازگشایی می‌شود، اما تاکنون این امر محقق نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان