برگزاری سومین دور مذاکرات کمیته مهاجرت سند عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی در کابل

توسطروایت زنده

تیر ۲۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت امورمهاجرین امروز پنج‌شنبه(20سرطان) از برگزاری سومین دور مذاکرات کمیته مهاجرت سند عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی خبرداده است.

این نشست روز گذشته در کابل برگزار شده است.

pak afg

در یک خبرنامه وزارت مهاجرین در این مورد آمده است، تمدید اقامت مهاجرین، دسترسی دانشجویان مهاجر به دانشگاه‌های پاکستان، فراهم‌سازی زمینه اخذ ویزای طولانی‌مدت به دانشجویان، دانش‌آموزان، تاجران و افغان‌هایی که با اتباع پاکستانی ازدواج نموده‌اند، از مهمترین موضوعات مورد بحث در این نشست بوده است.

به گفته این وزارت، در این نشست که به سطح معینان وزارت مهاجرین دو کشور برگزار شد، جانب افغانستان از تلاش‌هایش برای تهیه پلان جامع عودت پس از صلح یادآوری کرده، افزوده است که اکنون روی یک برنامه مدون کار می‌نمایند تا بعد از تحقق صلح، آمادگی لازم را برای پذیرایی و ادغام جمعیت بزرگ برگشت‌کننده‌ها داشته باشند.

همچنان جانب پاکستان ضمن تعهد به همکاری در این بخش‌ها با افغانستان، وعده داده است که به زودی معلومات ثبت‌شده مهاجرین افغانستان مقیم این کشور را در اختیار بخش‌های مربوط افغانستان قرار می‌دهد.

این در حالی است که پیش از این عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با رییس‌جمهور غنی وعده داده بود که برای نخستین‌بار شهروندان افغانستان مقیم پاکستان می‌توانند در این کشور حساب بانکی داشته باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *