رویترز: امریکا و طالبان به توافق نزدیک شده‌اند

توسطروایت زنده

تیر ۱۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

یک گزارش تازه به نقل از مقام‌های امریکایی، از نزدیک شدن این کشور و طالبان به یک توافق خبر داده است.

خبرگزاری رویترز در این گزارش با اشاره به توقف مذاکرات زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان و نمایندگان طالبان در دور هفتم مذاکرات و سفر او به چین و سپس به امریکا، گفته حکومت امریکا پس از گزارش خلیل‌زاد، در مورد مذاکرات با طالبان یک بیانیه صادر خواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از مقام‌های امریکایی گفته که امریکا و طالبان در دور هفتم مذاکرات به یک توافق نزدیک شده‌اند که بر اساس آن، امریکا نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کند و طالبان اطمینان می‌دهند که دیگر خاک افغانستان مورد استفاده تروریستان بین‌المللی قرار نمی‌گیرد.

peace talks in qatar

یک دیپلومات غربی نیز به رویترز گفته است، شرایط برای یک توافق سیاسی میان طالبان و امریکا فراهم شده است.

در همین حال، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به رادیو آزادی گفته است، برای این‌که هیأت امریکایی و نمایندگان طالبان با رهبران‌شان مشوره کنند، مذاکرات دور هفتم به صورت موقت متوقف شد و این گفت‌وگوها به زودی از سر گرفته می‌شود.

در این میان، سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که از همه بحث‌ها در دوحه با خبر بوده و امیدوار اند در دو ماه آینده یک تفاهم‌نامه صلح به امضا برسد. به‌ گفته صدیقی، این مرحله نخست پروسه صلح است که راه را برای گفتگوهای مستقیم هموار می‌سازد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *