هیأت گفتگوکننده افغانستان برای شرکت در نشست بین‌الافغانی دوحه عازم قطر شد

توسطروایت زنده

تیر ۱۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

بر اساس گزارش‌ها، یک هیأت متشکل از چهر‌ه‌های سیاسی، جهادی،‌ مقام‌های حکومتی، نمایندگان زنان و جوانان و برخی از چهره‌های پیشن طالبان برای شرکت در نشست گفتگوهای بین‌الافغانی، امروز شنبه(15 سرطان) عازم قطر شدند.

این هیأتی که برای اشتراک در گفتگوهای بین‌الافغانی به میزبانی قطر و میانجی‌گری آلمان عازم قطر شده، شامل حاجی دین محمد، عطاءالرحمان سلیم، حبیبیه سرابی، سردار نادر نعیم، معاونان شورای عالی صلح، رنگین دادفر اسپنتا، حکمت خلیل کرزی، محمد عمر زاخیلوال، فوزیه کوفی، انارکلی هنریار، امین‌الدین مظفری، لیلا جعفری، عبدالله قرلق، عبدالسلام ضعیف، سید حامد گیلانی، سید منصور نادری، صالح محمد سلجوقی، محی‌الدین مهدی، غیرت بهیر، جمال‌الدین بدر، شاه‌گل رضایی و زینب موحد هستند.

Afghan Delegates

برخی از رسانه‌ها با نشر یک فهرست ۳۲ نفری گفته‌اند که نادر نادری، رییس کمیسیون اصلاحات اداری و متین بیک، رییس اداره ارگان‌های محلی نیز جز شرکت‌کنندگان نشست قطر هستند.

قرار است نشست بین‌الافغانی دوحه با میزبانی مشترک آلمان و قطر به روزهای یک‌شنبه و دوشنبه(16 و 17 سرطان) برگزار شود.

پیش از این صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در یک نشست خبری گفته بود، هیأتی که در این نشست اشتراک می‌کند، به نمایندگی از دولت افغانستان نبوده و حکومت در جریان جزییات گفتگوهای بین‌الافغانی دوحه قرار ندارد.

پس از دو دور نشست بین‌الافغانی در مسکو، اولین دور گفتگوهای بین‌الافغانی در قطر در حالی برگزار می‌شود که هم‌چنان دور هفتم مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان در دوحه ادامه دارد. تاکنون جزییات این نشست در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *