جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

مجلس ‌سنا: انتظار می‌رود دور هفتم گفتگوهای امریکا و طالبان بر منافع مردم افغانستان متمرکز باشد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مجلس سنا می‌گوید که محور نشست‌های گذشته صلح میان نمایندگان امریکا و گروه طالبان را منافع این دو طرف تشکیل می‌داد، اما حالا انتظار می‌رود دور تازه این گفت‌وگوها بر منافع مردم افغانستان متمرکز باشد؛ چون بدون سهم افغانستان، هیچ نشستی نتایج مطلوبی در قبال نخواهد داشت.

Senate

در یک خبرنامه مجلس سنا آمده است که در نشست علنی امروز یک‌شنبه (9سرطان) این مجلس، فضل هادی مسلم‌یار، رییس مجلس از رییس‌جمهور غنی خواست تا جلسه‌های شورای عالی مصالحه را دایر واز طریق آن، دیدگاه‌های جریان‌‌های سیاسی را در رابطه به چگونگی پیش‌برد موضوعات مرتبط به صلح، جمع‌آوری کرده در جریان مذاکرات صلح، از یک آدرس واحد استفاده کند.

رییس مجلس سنا از زلمی خلیل‌زاد نیز خواسته تا موضوع تهدید رسانه‌ها از سوی طالبان را در جریان گفتگوهای جاری با رهبری این گروه مورد گفتگو قرار دهد، و نیز از نهادهای امنیتی خواست تا برای تأمین امنیت خبرنگاران و رسانه‌ها تدابیر همه جانبه اتخاذ نمایند.

این در حالی است که هفتمین دور گفتگوهای صلح زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با نمایندگان طالبان روز گذشته(شنبه، 8 سرطان) در دوحه قطر آغاز شده است. پیش از این نیز مجلس سنا از عدم مشوره خلیلزاد با حکومت افغانستان در خصوص صلح انتقاد کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان