برای کودکان بی‌سرپرست پرورشگاه‌ها حساب بانکی باز می‌شود

توسطروایت زنده

تیر ۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت کار و امور اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای را با بانک ملی افغان به امضا رسانده که بر اساس آن، برای کودکان بی‌سرپرست در پرورشگاه‌های افغانستان، حساب بانکی ایجاد خواهد شد.

photo_2019-06-28_18-04-09

این وزارت امروز شنبه(8 سرطان) در یک خبرنامه گفته است، ۱۷ تفاهم‌نامه را به ارزش ۶۳ میلیون افغانی با اداره‌های مختلف برای بهبود وضعیت کودکان بی‌سرپرست به امضا رسانده است.

سید ‌انور سادات، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی هنگام امضای تفاهم‌نامه‌ با بانک ملی افغان گفته است، با ایجاد حساب‌های بانکی برای هر کودک بی‌سرپرست، کمک‌های مالی که به این کودکان تعلق می‌گیرد، در حساب‌های‌شان ذخیره می‌شود و پس از اکمال سن 18 ‌سالگی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

او هدف از امضای این توافق‌نامه‌ها را فراهم‌سازی زمینه آموزش و ارایه خدمات بهتر به کودکان بی‌سرپرست در پرورشگاه‌ها خواند.

سادات افزود، هدف این برنامه فراهم‌سازی زمینه استقلال مالی برای کودکان بی‌سرپرست در پرورشگاه‌ها است تا بتوانند پس از ورود به جامعه، به صورت مستقل زند‌گی کنند. او همچنان از نهادهای طرف قرارداد خواست تا به مفاد این توافق‌نامه‌ها عمل کنند.

وزارت کار تاکید کرده، هرچند تاکنون آمار دقیقی از کودکان بی‌سرپرست در پرورشگاه‌ها وجود ندارد، اما بر اساس معلومات این وزارت، در ۴۷ پرورشگاه دولتی و خصوصی، حداقل ۱۰ هزار کودک بی‌سرپرست نگه‌داری می‌شوند.

به گفته سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی، در جریان سال جاری برای حدود ۸۰۰ کودک بی‌سرپرست، حساب‌های بانکی ایجاد می‌شود و به همین ترتیب، در سال‌های بعد، این برنامه، سایر کودکانی که در پرورش‌گاه‌ها به سر می‌برند را در بر خواهد گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *