گزارش‌گران بدون مرز: افغانستان و امریکا از همه امکانات برای حفاظت از رسانه‌ها استفاده کنند

توسطروایت زنده

تیر ۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سازمان گزارشگران بدون مرز(RSF) از حکومت افغانستان و ایالات متحده امریکا، به ویژه زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح کشور خواسته از همه امکانات خود برای مصوونیت رسانه‌ها و خبرنگاران استفاده کنند.

photo_2019-06-25_17-23-58

این سازمان امروز چهارشنبه(5سرطان) در یک خبرنامه، ضمن محکوم کردن تهدید طالبان علیه رسانه‌های افغانستان، خواهان حفاظت از خبرنگاران در کشور شده است.

رضا معینی، مسوول دفتر ایران و افغانستان گزارشگران بدون مرز گفته است: “حمله به اهداف غیرنظامیان از جمله خبرنگاران و رسانه‌ها مصداق جنایت جنگی است، ما بار دیگر کشورهای مذاکره کننده با طالبان را فرا می‌خوانیم از این گروه بخواهند که رسما اعلام کند که تعهدات بین‌المللی و حقوق بشردوستانه و بیش از هر چیز کنوانسیون‌های ژنو را پذیرفته و آن‌ها را رعایت می‌کنند.”

آقای معینی همچنان تاکید کرده که حکومت افغانستان باید بر دستگاهای اطلاعاتی و نظامی خود نظارت کند تا از رسانه‌ها به نفع خود استفاده نکنند.

به گفته سازمان گزارشگران بدون مرز، تاکنون تلاش‌های امریکا با طالبان تاثیری روی جنگ در افغانستان نداشته و ادامه خشونت‌ها برای خبرنگاران نگران‌کننده است.

این سازمان همچنان خاطرنشان کرده که از آغاز سال ۲۰۱۹میلادی تا اکنون، دست‌کم ۴۵ مورد خشونت به شمول تهدید، حمله و خشونت فیزیکی . تخریب رسانه‌‌ها را در افغانستان ثبت کرده است.

این واکنش سازمان گزارش گران بدون مرز در حالی بیان می‌شود که گروه طالبان روز دوشنبه(۳ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای به رسانه‌ها هشدار داد که اگر ظرف یک هفته از پخش “اعلانات تبلیغاتی ضد این گروه” دست نکشند، مورد حمله نظامی قرار خواهند گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *