سفر غیرمنتظره وزیر خارجه امریکا به کابل؛ حمایت پمپئو از برگزاری انتخابات و روند صلح افغانستان

توسطروایت زنده

تیر ۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزیر خارجه امریکا که در یک سفر غیرمنتظره امروز سه‌شنبه(4 سرطان) به کابل آمده، در دیدار با رییس‌جمهور غنی و داکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت در ارگ ریاست جمهوری، از انتخابات ریاست جمهوری و روند صلح افغانستان اعلام حمایت نمود.

photo_2019-06-24_20-24-21

در یک خبرنامه ارگ ریاست جمهوری در این مورد آمده است، محمد اشرف غنی ظهر امروز با مایک پمپئو، وزیر امورخارجه ایالات متحده امریکا در رابطه به افزایش تحرکات و ظرفیت نیروهای امنیتی و دفاعی، هماهنگی و هم‌سویی روابط دوجانبه، پروسه صلح و انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان، گفت‌وگو نمودند.

در این دیدار مایک پمپئو از افزایش تحرک و ظرفیت در نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قدردانی نموده و افزوده، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در ماه‌های اخیر توانایی‌های بهتری از خود نشان داده‌اند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور غنی و وزیر خارجه ایالات متحده امریکا از افزایش سطح هماهنگی و هم‌سویی میان حکومت افغانستان و ایالات متحده امریکا، اظهار خرسندی نمودند.

اشرف غنی در این دیدار گفته که حکومت افغانستان و همکاران بین‌المللی نیت، اراده و آمادگی‌های‌شان را به خاطر حل بحران سیاسی چهل ساله کشور نشان داده و اکنون زمان آن رسیده است تا طالبان و حامیان آنان نیز آمادگی‌های‌شان را اذعان نمایند.

وی ضمن حمایت از تلاش‌های ایالات متحده امریکا در روند صلح افغانستان، تأکید کرد که بهتر است کشورهای دوست و شرکای بین‌المللی از تلاش‌های پراکنده و انفرادی در این روند خودداری نمایند.

رئیس‌جمهور غنی تأکید کرد که انجام تلاش‌ها و پیام‌ها به صورت منسجم و متحدانه در رابطه به صلح افغانستان، نتیجه‌بخش خواهد بود.

داکتر عبدالله، رئیس اجرایی حکومت نیز در این دیدار گفت، اکثریت قاطع مردم افغانستان خواهان صلح پایدار در کشور اند، اما نباید این صلح به قیمت از دست دادن ارزش‌ها و دست‌آوردهایی که در اثر قربانی‌های مردم به دست آمده، تمام شود.

مایک پمپئو نیز اظهار داشت که حکومت امریکا از روند صلح و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ماه میزان سال جاری حمایت می‌کند و در این راستا آماده هرگونه همکاری می‌باشد.

رئیس‌جمهور نیز تاکید کرد که به خاطر تضمین یک انتخابات شفاف، همه شمول و عادلانه، نهادها و کشورهای دوست نه تنها ناظرین‌شان را افزایش دهند، بلکه با شرکای انتخابات، هماهنگی سازنده داشته باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *