ثبت یک واقعه دیگر فلج کودکان در ارزگان؛ یک دختر دو ساله برای همیشه فلج شد

توسطروایت زنده

تیر ۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مسوولین وزارت صحت عامه اعلام کرده است که یک واقعه مثبت دیگر بیماری فلج کودکان یا پولیو از شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان گزارش شده است.

photo_2019-06-24_16-17-28

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت امروز دوشنبه(3سرطان) با بیان این خبر در توییتر خود نوشته است: “یک واقعه مثبت پولیو در روستای مهرآباد  ترینکوت،  مرکز ولایت گزارش شده که در نتیجه آن یک دختر نزدیک به دو ساله برای همیشه فلج شده است”.

به نوشته وی، این چهارمین واقعه مثبت فلج کودکان از ولایت ارزگان و دهمین واقعه مثبت پولیو در سطح افغانستان در سال جاری می باشد.

مایار افزوده است، از آغاز سال روان میلادی تا اکنون، ۹ واقعه مثبت فلج کودکان در حوزه جنوب و یک واقعه از حوزه شرق در ولایت کنر گزارش شده است.

 به گفته او، در حوزه جنوب، 4 واقعه در ولایت ارزگان، 3 واقعه در ولایت هلمند و 2 واقعه فلج کودکان در ولایت قندهار واقع شده است.

سخنگوی وزارت صحت افزوده است که یک هفته قبل نیز یک واقعه مثبت پولیو از عین ولسوالی گزارش شد. او او همچنان خاطرنشان کرده است که این ساحه از ماه می ۲۰۱۸ به دلیل مشکلات امنیتی و ممانعت مخالفین مسلح دولت برای تطبیق کمپاین های خانه به خانه واکسین پولیو غیر قابل دسترس بوده و ادامه ممانعت از واکسیناسیون سبب مصاب شدن بیشتر اطفال به این مرض شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *