جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سازمان ملل خواهان تسریع روند صلح و برگزاری انتخابات به موقع در افغانستان شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس هیات معاونت سیاسی ملل متحد در افغانستان(یوناما) از کشورهایی که از پروسه صلح افغانستان حمایت می‌کنند و بر طالبان نفوذ دارند، خواسته تا اقداماتی را روی دست گیرند که روند صلح سرعت یابد.

تادامیچی یاماموتو در سخنرانی روز گذشته(چهارشنبه، 29 جوزا) در مقر شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته است، مردم افغانستان شش هفته قبل جرگه مشورتی صلح را دایر کردند و در مناطق مختلف همایش‌هایی برای صلح برگزار می‌شود.

UN

او همچنان تاکید کرده که اذهان مردم افغانستان و جامعه جهانی برای موافقه‌ای از طریق مذاکرات آماده است و این فرصت نباید از دست برود.

به گفته رییس یوناما، حمایت جامعه جهانی از گفتگو میان ایالات متحده و طالبان ادامه دارد و افغانستان و متحدین‌اش یعنی قطر و آلمان، برای یک گفتگوی بین‌الافغانی کار می‌کنند.

یاموموتو برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را بیان‌گر تعهد افغانستان به دموکراسی دانسته، از جامعه جهانی خواست تا نقش‌شان را برای برگزاری انتخابات به موقع و شفاف در افغانستان بازی کنند.

وی هشدار داده که همه جوانب در قبال انتخابات افغانستان مسوولانه برخورد کنند؛ چون افغانستان نمی‌تواند بحران پس از انتخابات را تحمل کند.

در همین حال عادله راز، سفیر دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد ضمن قدردانی از سخنان رییس یوناما، گفته است که افغانستان در حال گذر از یک شرایط حساس و مهم است و حکومت به نقش تمام افغان‌ها در پروسه صلح باور دارد.

خانم راز تاکید کرده است که تاکنون طالبان تعهدشان را به صلح با حکومت افغانستان نشان نداده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان