جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سازمان انرژی اتمی ایران از افزایش چهار برابری تولید اورانیوم در این کشور خبر داد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید که شمارش معکوس برای عبور از ذخیره ۳۰۰ کیلوگرام اورانیوم غنی شده درا ین کشور آغاز شده و قرار است تا ۱۰ روز دیگر از سقف تعیین شده ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده در برجام عبور کنند.

بهروز کمالوندی امروز دوشنبه (27جوزا) در یک نشست خبری در تهران گفت، دیگر منتظر طرف‌های اروپایی برجام برای اجرای تعهداتشان نمی‌مانند و ایران بیش از این برای به نتیجه رسیدن اقدامات آن‌ها صبر نخواهد کرد، بلکه آن‌ها باید از فرصت باقی مانده برای اجرای تعهداتشان استفاده کنند.

او تاکید کرد که به طرف‌های اروپایی اعلام شده که “ایران به محدودیت کمی تولید آب سنگین که جزو تعهدات ایران در توافق برجام بود، پایبند نخواهد بود”.

photo_2019-06-17_16-37-51

کمالوندی افزود، ممکن است در آینده میزان استفاده از آب سنگین در داخل ایران به حدی افزایش یابد که نیاز به صادرات آن نباشد.

به گفته او ایران در این راستا نمی‌خواهند تعهداتی که در گذشته به بازارهای‌شان داده را کنار بگذارند و نیز به حفظ بازارشان توجه دارند.

این در اقدام حالی صورت گرفته که پیش از این شورای‌عالی امنیت ملی ایران به تاریخ 18 ثور گفته بود، اگر کشورهای باقی مانده در برجام قادر نباشند در مدت ۶۰ روز مطالبات ایران را تامین کنند، این کشور در مرحله بعدی محدودیت‌های غنی‌سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن‌سازی رآکتور آب سنگین اراک را اعمال نخواهد کرد.

البته دولت ایران گفته اگر طرف‌های برجام فروش نفت ایران و مبادلات مالی این کشور را تسهیل کنند، ایران تعهداتی را که کاهش داده، دوباره برقرار می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان