جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نتایج یک پژوهش در غور؛ هنوز دختران در بدل گاو و گوسفند به فروش می‌رسند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نتایج یک پژوهش در ولایت غور نشان می‌دهد بیش از 50 درصد دختران در این ولایت به ازدواج‌های زیر سن تن می‌دهند، به خون‌ بها داده می‌شوند و یا در بدل گاو و گوسفند به فروش می‌رسند.

photo_2019-06-13_16-31-45

در نتایج پژوهش “نهاد اجتماعی و انکشاف ملی جوانان افغانستان” که اخیرا منتشر شده، آمده است که بیش از 60 درصد دختران در غور به علت‌های ناامنی، مشکلات و سنت‌های بد حاکم در جامعه، از حق آموزش محروم‌اند.

محمدحسن حکیمی، مسئول نهاد اجتماعی و انکشاف ملی جوانان افغانستان در ولایت غور گفته است که 95 درصد زنان در این ولایت به عدالت اجتماعی دسترسی ندارند، بیش از 50 درصد دختران به ازدواج‌های زیر سن تن می‌دهند، به خون‌ بها داده می‌شوند و یا در بدل گاو و گوسفند به فروش می‌رسند.

غلام‌ناصر خاضع، والی غور نیز وضعیت معارف به ویژه مکتب‌های عالی دخترانه را در این ولایت اسفبار خوانده، مسئولان ریاست معارف و ادارۀ مکتب‌های این ولایت را در برابر آموزش و پرورش دختران به بی‌توجهی متهم کرده است.

والی غور در جلسه کمیته منع خشونت علیه زنان در این ولایت گفته است: ” یگانه رسالتی که ما داریم، باید عالمانه جایگاه زن را بررسی کنیم، بر چالش‌های موجود علیه زنان ایستاد شویم، قوانین الهی و نافذه را تطبیق و عملی سازیم و اخلاص‌مندی و تعهد خود را در کاهش خشونت علیه زنان بی‌ریا پیاده کنیم”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان