جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

افغانستان در صدر فهرست ناامن‌ترین کشورهای جهان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

انستیتوت جهانی اقتصاد و صلح در تازه‌ترین رده‌بندی خود در مورد ناامن‌ترین و امن‌ترین مناطق جهان، افغانستان را در صدر فهرست ناامن‌ترین کشورهای جهان اعلام کرده است.

در گزارش انستیتوت اقتصاد و صلح میزان صلح‌آمیز بودن ۱۶۳ کشور در نظر گرفته شده که بر اساس این رده‌بندی، افغانستان در صدر فهرست کشورهای ناامن قرار گرفته است.

afg

در این گزارش با اشاره به هزینه‌های اقتصادی ناامنی در افغانستان در سال ۲۰۱۸ میلادی، آمده است که این هزینه برابر با ۴۷ درصد تولید ناخالص داخلی کشور بوده است.

در گزارش انستیتوت اقتصاد و صلح، پس از افغانستان؛ سوریه، سودان جنوبی، یمن و عراق به ترتیب از جمله‌ی ناامن‌ترین کشورها در جهان محسوب شده است. هم‌چنان آیسلند در صدر کشورهای امن جهان شناخته شده و پس از آن نیوزلند، اتریش، پرتگال و دانمارک از جمله‌ی امن‌ترین کشورها خوانده شده است.

این در حالی است که یوناما نیز سال 2018 را خونین‌ترین سال برای غیرنطامیان در افغانستان اعلام کرده بود.

انستیتوت اقتصاد و صلح همه ساله فهرستی از رده‌بندی کشورها بر اساس میزان صلح‌آمیزبودن‌شان را به نشر می‌رساند که در آن وضعیت صلح، هزینه‌ها‌ی اقتصادی و چگونگی تقویت صلح در این کشورها به بررسی گرفته می‌شود. در گزارش سال گذشته این نهاد، سوریه در صدر فهرست ناامن‌ترین کشورهای جهان قرار داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان