جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رییس‌جمهور: اراده ترک افغانستان از سوی نیروهای بین‌المللی بدون یک نقشه راه واضح وجود ندارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رئیس‌جمهور می‌گوید که جامعه جهانی به این اجماع رسیده است که در مورد افغانستان، نه به صورت کوتاه‌مدت، بلکه در بازه میان‌مدت و درازمدت فکر نماید. محمد اشرف غنی افزود که اراده ترک افغانستان بدون موجودیت یک نقشه راه واضح، وجود ندارد.

photo_2019-06-12_17-10-52

دفتر مطبوعاتی رییس‌جمهور امروز چهارشنبه(22جوزا) گفته است که محمد اشرف غنی قبل از ظهر امروز با داکتر زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت امورخارجه امریکا برای صلح افغانستان و شماری از سیاسیون و نمایندگان احزاب سیاسی، علما، اعضای جامعه مدنی، جوانان، زنان، نمایندگان بخش خصوصی و نمایندگان مردم در شورای ملی دیدار کرده است.

بر اساس خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، آقای غنی در این دیدار گفته است که لویه جرگه مشورتی صلح، نقشه‌راه را برای حکومت ارائه کرده که قدم ‌به‌ قدم عملی می‌گردد.

هم‌چنین به گفته وی، هماهنگی حکومت افغانستان و ایالات متحده امریکا در خصوص پروسه صلح وجود دارد و نوع اطلاع‌دهی متقابل به‌صورت اساسی و دوامدار جریان دارد.

رییس‌جمهور تاکید کرده است که در بخش بین‌المللی نیز فضای مثبت برای یک افغانستان دارای صلح دائمی، ثبات و امنیت به‌وجود آمده و بحث‌های سازنده‌ای در رابطه به صلح میان حکومت افغانستان، امریکا و اتحادیه اروپا جریان دارد و کشور آلمان نقش مهم تسهیل‌کننده را خواهد داشت.

وی تاکید کرده که برگزاری انتخابات حتمی است، چون بدون برگزاری انتخابات، نمی‌تواند اراده ملت تمثیل گردد.

در این دیدار، زلمی خلیلزاد گفته است، نیاز است تا در سطح منطقه نیز اجماع برای صلح افغانستان به ‌وجود آید و پروسه صلح به هماهنگی و هم‌سویی بیشتر ضرورت دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان