عبدالله: کوشش برای انتخابات به معنای نادیده گرفتن پروسه صلح نیست

توسطروایت زنده

خرداد ۲۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

abdullahرییس اجرایی حکومت می‌گوید که کوشش برای انتخابات به معنای نادیده گرفتن پروسه صلح نیست، زیرا مانع اصلی برای تحقق صلح، طالبان است و ما نمی‌توانیم به امید رفع موانع باشیم و انتخابات را معطل بسازیم.

دکتر عبدالله عبدالله که امروز چهارشنبه (22جوزا) در‌ برنامه روز جهانی مادر سخن می‌گفت، افزود: “پیشبرد پروسه صلح به معنای این نیست که از انتخابات بگذریم. این پروسه‌ای است که مردم افغانستان به آن تعهد دارند و آماد‌گی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گرفته شده است”.

او اضافه کرد، کمیسیون مستقل انتخابات زمینه را برای ثبت‌نام تقویتی فراهم ساخته و اشتراک در این پروسه، اولین گام در راستای موفقیت انتخابات ریاست جمهوری است.

عبدالله تاکید کرد: “از مردم افغانستان توقع داریم که این پروسه را موفق بسازند و همچنان کمیسیون مستقل انتخابات با حفظ استقلالیت خویش، کارها را پیش ببرد تا شاهد تغییر و تحول در نتایج انتخابات برای آینده بهتر کشورمان باشیم.”

وی افزود، اگر شبی قبل از انتخابات و فردای انتخابات زمینه‌ی برای تامین صلحی مورد قبول مردم افغانستان مساعد شود، مردم از آن استقبال خواهند کرد، اما یک لحظه و یک روز غفلت در این مورد را نمی‌پذیرند.

به گفته رییس اجرایی حکومت، برای همه و اکثریت مردم افغانستان صلح یک اولویت جدی است و در هر صورت، باید کوشش همه‌ی ما برای رفع موانع باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *