جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

افشاگری رحمت‌الله نبیل؛ در مورد خط دیورند معامله صورت گرفته است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان و از نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید سربازان پاکستانی در خوست و بعضی از ولایت‌ها از خط دیورند عبور کرده‌اند، اما حکومت افغانستان خاموش است. به گفته وی، باید این موضوع روشن شود که آیا معامله کرده‌اند یا حرف دیگری است.

آقای نبیل امروز یک‌شنبه (12جوزا) در نشست خبری در کابل گفت، سفرهای بیرونی بعضی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری برای کمپاین‌های انتخاباتی است نه بهبود روابط میان افغانستان و کشورها. سفر احتمالی رییس‌جمهور غنی به پاکستان  که قرار است پس از عید رمضان صورت بگیرد، یکی از این سفرها است.

او افزود، در حدود چهل دفتر از سوی یکی از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری ایجاد شده که از پول بیت‌المال برای کمپاین‌های انتخاباتی استفاده می‌کنند و حتا به مردم پول توزیع می‌کنند.

nabil

رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت اعلان نتایج انتخابات پارلمانی ولایت کابل و بعضی ولایت‌های دیگر را غیرمسولانه خواند و افزود، کمیسیون‌های انتخاباتی مستقل نیستند و برگزار نشدن انتخابات شورای ولایتی و شورای ولسوالی فشار حکومت بالای کمیسیون بوده، چون با برگزاری این انتخابات‌ها نظارت مردم بر روند انتخابات بیشتر می‌شد.

او تصریح کرد که تاخیر انتخابات شوراهای ولایتی و مجلس نمایند‌گان غزنی نیز غیرمسؤولانه است و پیامدهای منفی دارد.

آقای نبیل در عین حال خاطرنشان کرد حکومت وحدت ملی که بربنیاد مصلحت ایجاد شد، پس از اول جوزا مشروعیت ندارد و فیصله دادگاه عالی درباره تمدید دوره کار این حکومت غیرقانونی و ناقص است.

وی تفسیر ادامه کار حکومت از سوی دادگاه عالی را نادرست خواند و بیان داشت، تا ششم میزان حکومت وحدت ملی صلاحیت نصب و عزل کسی را به کرسی‌های حکومتی نداشته و تا ششم ماه میزان به ولایت‌ها نیز سفرنکند.

رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت در مورد صلح نیز گفت، رییس‌جمهور و تیم‌های انتخاباتی دیگر حق انحصار روند گفتگوهای صلح را ندارند و ما در نیت شرکت کنندگان نشست مسکو و آقای خلیلزاد شک نداریم، اما شیوه کار آنان نادرست است.

او با بیان این‌که هیچ کس مخالف صلح نیست، اما باید میان معامله و صلح تفاوت قایل شویم، تاکید کرد که در گفتگوهای صلح  مردم افغانستان ضرر کرده و منفعت را کشورهای دیگر و طالبان برده‌اند.

آقای نبیل گفت، طالبان امارت اسلامی می‌خواهد و بحث‌های صلح اخیر به طالبان بیشتر مشروعیت داده است.

وی در واکنش به اظهارات جنرال حبیب احمدزی در مورد فساد اخلاقی در ارگ ریاست جمهوری خاطرنشان کرد، حکومت از بانوان به عنوان حربه انتخاباتی استفاده می‌کند و مقرری‌ها سبب ایجاد شک‌ها شده است. وی از حکومت می خواهد تا در این قضیه دادگاه ویژه تشکیل شود.

رییس پیشین امنیت ملی علاوه کرد که امسال جنگ شدیدی را تجربه خواهیم کرد؛ چون حالا جنگ تنها به سرباز سپرده شده و دیگر نهادهای دولتی خاموش استند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان