جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

جام رمضانی والیبال بانوان در جاغوری؛ از مخالفت های اجتماعی تا ترویج فرهنگ ورزشی در میان زنان روستایی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اولین تورنمنت والیبال بانوان در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی برگزار شده است. این تورنمنت که در پانزدهم رمضان افتتاح شده، زمینه رقابت 12تیم از مکتب های دخترانه جاغوری را مساعد ساخته است. این بازی ها به مرحله چهار بهترین رسیده و قرار است در چهارم عید بازی نهایی آن برگزار شود. این مسابقات که زیر نام جام رمضانی راه اندازی شده، از طرف یکی از فعالان زن حمایت مالی می شود.

مخالفت روحانیون

با آن که ولسوالی جاغوری یکی از مناطق پیشرو در عرصه آموزش و حضور زنان است، اما مسولان برگزاری این جام می گویند که برخی از روحانیون در آغاز با برگزاری این جام مخالفت کرده اند. خانم نجیبه ابراهیمی نماینده المپیک در جاغوری و مسئول برگزاری این جام به خبرنامه گفت که “برای بار اول که ما می‌خواستیم این تورنمنت را برگزار کنیم، روحانیون در مقابل ما قرار گرفت و جام رمضانی را ممنوع قرار دادند و گفتند که خلاف شریعت و دین اسلام است.”

اولین تورنمنت والیبال بانوان در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی برگزار شده است
اولین تورنمنت والیبال بانوان در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی برگزار شده است

چالش های دیگر

یکی دیگر از چالش های برگزاری این جام و بازیکنان نبود سالون ورزشی، بودجه مالی، مربی و بعضا مخالفت‌های خانوادگی است. خادیمه رسولی سرپرست تیم شاهین گردان‌سنگ به خبرنامه می‌گوید که:” ما مربی نداریم که به ما آموزش بدهد، ما با شوق و علاقه‌ی که نسبت به والیبال داریم، توانستیم خود را به اینجا برسانیم.”

برخی از این بازیکنان نیز با مخالفت های خانوادهای شان روبرو شده است. خانم رسولی در این باره به خبرنامه گفت که: “یکی از اعضای تیم ما که خیلی هم خوب بازی می کند، در یک مسابقه به من گفت که من تشکی(مخفیانه) آمدم و اگر برادرم خبر شود، بالایم قهر می شود.”

در عین حال خانوادهای هم هستند که دختران شان را حمایت می کنند و در روزهای مسابقه به سالون می روند و آن ها را تشویق می کنند.

سابقه کاری

نجیبه ابراهیمی از سال 1393 تابحال در عرصه ورزش در جاغوری فعالیت می کند. اولین برنامه ورزشی خانم ابراهیمی، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری بود که در سال 1395 برگزار شد. دومین برنامه ورزشی خانم ابراهیمی مسابقه دوش بود. خانم ابراهیمی در ادامه فعالیت های ورزشی خود، یک کلپ فیتنیس را نیز راه اندازی کرده که حدود 12 نفر شاگرد داشت. این ابتکار او اما بعد از مدتی به دلیل تقاضای اندک، بسته می شود و کارش پایان می یابد.

اولین برنامه ورزشی خانم ابراهیمی، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری بود که در سال 1395 برگزار شد
اولین برنامه ورزشی خانم ابراهیمی، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری بود که در سال 1395 برگزار شد

برنامه های آینده

برگزاری مسابقه دوش یکی از برنامه های آینده خانم ابراهیمی است. او در این باره می گوید: “در آینده نزدیک که اگر کدام کس حمایت مالی مارا به عهده گرفت یک مسابقه دوش برگزار می کنیم، و من واقعا خوش حالم که ورزش حدود 50فیصد در جامعه جا افتاده است.”

خانم ابراهیمی می گوید که هدف او از برگزاری این مسابقات ترویج فرهنگ ورزش در میان زنان است. او باور دارد که ورزش باید همگانی شود و موانع متعدد که در راستای ورزش زنان وجود نیز با کار مستمر از میان برداشته شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان