وزارت امورمهاجرین و نمایندگی سازمان ملل طرزالعمل رسیدگی به بی‌جاشدگان را امضا کرد

توسطروایت زنده

خرداد ۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت امورمهاجرین افغانستان اعلام کرده که سید حسین عالمی بلخی و توبی لنذر، معاون بخش کمک‌های بشری فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان، طرزالعمل مشترکی را امضا نمودند که بر اساس آن، به بی‌جاشدگان رسیدگی صورت می‌گیرد.

photo_2019-05-29_16-40-07

وزارت امورمهاجرین امروز چهارشنبه(8جوزا) گفته است، این طرزالعمل بر اساس پالیسی ملی بیجاشدگان، توسط وزارت امورمهاجرین و عودت کنندگان، با همکاری وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی، وزارت احیا و انکشاف دهات و مجموعه نهادهای بشری تهیه شده که به بیجاشدگان ناشی از جنگ و حوادث طبیعی در سراسر کشور پاسخ‌گویی می‌کنند.

این وزارت افزوده است که بر اساس این طرزالعمل، وزارت امورمهاجرین اطلاعات در مورد بی‌جاشدگی جدید را با ایجاد یک سیستم هشدار از منابع محلی دریافت کرده و  مرحله سروی با اشتراک نهادهای ملی و بین‌المللی به رهبری وزارت امورمهاجرین صورت می‌گیرد و توزیع کمک متناسب با نیازهای خانواده با همکاری “اوچا” صورت می‌گیرد.

در این طرزالعمل گفته شده که 72 ساعت اولیه حالت بی‌جاشدگی خانواده‌ها به عنوان حالت اضطرار توسط وزارت دولت در اموررسیدگی به حوادث مدیریت می‌شود و پس از ختم حالت اضطرار، روند مدیریت بیجاشدگان به وزارت امورمهاجرین و عودت کنندگان تعلق می‌گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *